שירות התעסוקה: בגלל החמרת המצוקה מתחילת המשבר הוכפל מספר תובעי הבטחת הכנסה

שירות התעסוקה פרסם אתמול (שני) נתונים על תובעי קצבת הבטחת הכנסה, ומצא כי מאז פרוץ מגפת הקורונה והמשבר בעקבותיו מספר תובעי קצבת הבטחת הכנסה כמעט והוכפל. מספר התובעים עמד על כ-59 אלף בחודש מארס, ובימינו עומד על מספר כמעט כפול – כ-115 אלף. מדובר בעלייה של 95% ובתוספת של יותר מ-56 אלף תובעי קצבת הבטחת הכנסה חדשים. יצוין ששיעורי גמלת הבטחת הכנסה נקבעים בהתאם לגיל הזכאים והרכב המשפחה. סכומי הגמלה נעים בין 1,409 שקל ליחיד עד גיל 25 החייבים להתייצב בשירות התעסוקה, ועד ל-4,480 שקל להורים יחידים בני 55 שנים ומעלה עם 2 ילדים לפחות.

מאז פרוץ המשבר עלה שיעור הצעירים, בגילאי 18 עד 35, בקרב אוכלוסיית תובעי הבטחת ההכנסה באופן משמעותי ועומד כעת על 29%. כמו כן, שיעור התובעים שמתחת לגיל 20 עלה מאז פרוץ משבר הקורונה ב-1054%, מ-201 תובעים בלבד בתחילת מרץ  ל– 2,3 אלף, כעת.

העלייה במספר תובעי הבטחת הכנסה מתחילת משבר הקורונה התפלגות גילאית (שירות התעסוקה)

שירות התעסוקה הסביר את העלייה המדאיגה בצעירים התובעים הבטחת הכנסה בכך שבעקבות ריבוי בצעירים שלא הצליחו לצבור את תקופת האכשרה המזכה בדמי אבטלה, יצא המוסד לביטוח לאומי בקריאה למיצוי זכויות בקצבת הבטחת הכנסה גם לצעירים שלא צברו את תקופת האכשרה המזכה בקצבת דמי אבטלה.

עוד עולה מהנתונים כי מאז פרוץ משבר הקורונה עלה מספר בני הזוג הנשואים התובעים הבטחת הכנסה ב 167%. בנוסף, לפני מארס השנה, היוו בני זוג מהמגזר הערבי 80% מבני הזוג שתבעו הבטחת הכנסה, וכיום ירד שיעורם לכדי 72%. לעומת זאת, בקרב בני הזוג החרדים התובעים הבטחת הכנסה, אשר היוו טרם משבר הקורונה 5% מכלל בני הזוג התובעים, חלה עלייה של 261%, ושיעורם עומד כעת על 8% מכלל בני הזוג התובעים.