שיעור הרצח הגואה בחברה הערבית: שיירות מהגליל והנגב במחאה על מדיניות ממשלת הימין 

ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל תקיים מחר (ראשון) שיירת מחאה שתצא ברחבי הארץ במחאה על מדיניות ממשלת הימין ש"לא נוקפת אצבע לעצירת האלימות בחברה הערבית ומפקירה את הטיפול בפשיעה". "אנו מאשימים – הפשיעה בחברה הערבית היא תוצר של מדיניות מכוונת", נכתב בהודעת הארגון, "לאחר שהאלימות שברה שיאים, והקורבנות מתרבים מדי יום ביומו, הגיע הזמן לצאת למחאה אצית נגד ממשלת הימין".

בריאיון ששודר הבוקר ברשת ב', האשימה ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש) את ראש הממשלה בנימין נתניהו באחריות על גל הרציחות. "זה במשמרת שלך", אמרה והוסיפה "אין לנו מה לדבר עם בן גביר – זה נתניהו שחייב לפעול". השיירה שתצא מחר "זהו כתב אישום נגד הממסד. גם השב"כ פורש את חסותו על ארגוני הפשע ועושה שימוש בהם".

ועדת המעקב הודיעה כי השיירות ייצאו מחר בשעה 8:45 מעין מאהל וכפר מנדא, ב-10:00 מכפר קרע, ב-11.00 ממחלף אייל וייפגשו ב-12:00 בצומת לטרון עם השיירה שתצא בשעות הבוקר מהנגב  – שם השיירה המאוחדת תמשיך עד לירושלים.

מתחילת השנה נרצחו 80 בני אדם בחברה הערבית – מספר חריג גם ביחס לשנים קודמות – ורק שמונה מהמקרים פוענחו. הנרצח הראשון ב-2023, שרבל עזאם, נורה למוות ב-6 בינואר. הצעיר מבין הנרצחים, אמיר מסארווה בן חצי שנה, נרצח בתחילת מאי, לפי החשד על ידי אביו. המבוגרים שבהם, חאלד דקה וכמאל מחאמיד נרצחו בחודש אפריל, בהפרש של יומיים. ביום חמישי אחרון נרצח פראס מסאעדה (28), בנו של סגן ראש מועצת כפר יאסיף, זאהי מסאעדה, עקב כך הוכרז אתמול שביתה כללית במועצה המקומית שבגליל המערבי.