שיעור בדמוקרטיה: בוטל השימוע לפיטורים של המורה שהקדיש שיעור להפיכה המשטרית

בוטל השימוע לפיטורים של המורה עמיר קליגר, שעבודתו הופסקה באופן מיידי לאחר שהקדיש שיעור להתנגדות להפיכה המשטרית. קליגר התייצב היום (ראשון) לשימוע בחברה העירונית ראשון לציון, האחראית על העסקתו. מחוץ לחברה העירונית הפגינו כ-200 עובדי הוראה, מרצים, מורים ופעילי חד"ש ובהם ח"כ עופר כסיף.

קליגר הגיע לשימוע יחד עם עורכת הדין גבי לסקי, שמייצגת אותו. היא אמרה: "בושה שאנחנו פה לפני שימוע. אם אמרו שלא מפטרים, מדוע לא ביטלו?". העשרות שהגינו להפגין מול בניין העירייה צעקו "לא נאפשר את עמית לפטר", "כולנו ביחד בלי אימה ופחד", ונשאו שליטים נגד סתימת הפיות של עיריית ראשון לציון. ח"כ כסיף הביע תמיכה במורה וסיפור שהגיע ישירות מוועדת החוקה של הכנסת "בה סתימת פיות היא עניין שבשגרה". עם סיום דבריו המפגינים קראו "הפשיזם לא יעבור".

קליגר, במאי קולנוע ותיאטרון, מלמד מזה עשור במכון ורדי למחוננים של עיריית ראשון לציון. לפני כעשרה ימים הוא שוחח עם התלמידים על ההפיכה האזרחית והמחאה נגדה, ובתגובה מנהל המכון הודיע לו כי בעקבות תלונה שקיבל הוא מפסיק את עבודתו. מדובר בקורס כתיבה שבו משתתפים 17 תלמידים מחטיבות הביניים מבתי ספר בעיר. ביום חמישי, עם היוודע דבר השימוע, הפגינו תלמידים והורים בסמוך לבית הספר וקראו "לא למקרתיזם בחינוך, לא לפיטורים פוליטיים".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/119332