שימוע נוסף לסטודנטית פעילת חד"ש שהזכירה את המילה 'שהידים' בעצרת באונ' בן-גוריון

וטן מאדי, סטודנטית פעילת חד"ש, שהורשעה בבית הדין המשמעתי של אוניברסיטת בן גוריון משום שהזכירה את המילה "שהידים" בדברים שנשאה בעצרת לציון יום הנכבה בקמפוס – תזכה לשימוע חוזר. בית הדין המשמעתי לערעורים באוניברסיטה קיבל את ערעורה של מאדי על הרשעתה, וקבע שנפלו פגמים בשימוע שנערך לה. מאדי הורשעה בדצמבר באי-ציות לרשויות הקמפוס וננזפה בידי האוניברסיטה, על כך פורסם ב"הארץ".

יצוין שמאדי, יחד עם עשרות צעירים ערבים ויהודים, נבחרה אתמול (שבת) חברת מזכירות חד"ש בוועידה העשירית של החזית שנערכה בשפרעם. המזכירות אמורה לבחור בקרוב את המזכיר הארצי של חד"ש בשנים הקרובות.

התלונה נגד מאדי הוגשה מטעם חברי תא הארגון הפשיסטי "אם תרצו" שהפגינו מול העצרת שהתקיימה במוסד במאי האחרון. התלונה מבוססת על השורה "לא נשכח את השהידים שהגשימו את אחדות הארץ, העם וההיסטוריה", שאותה הקריאה מאדי מתוך שיר של המשורר הלאומי הפלסטיני מחמוד דרוויש.

הממונה על בית הדין המשמעתי, פרופ' אבי רובין, קבע כי בהליך שקיימה האוניברסיטה נגד מאדי נפלו פגמים יסודיים ומהותיים". במכתב ששלח להנהלת האוניברסיטה דרש תחילה רובין לעצור לגמרי את ההליך, שהיה לדבריו "רצוף פגמים ואי-צדק". הוא ציין כי במהלך המשפט הוחלפה אחת מחברי צוות הדיינים, ו"כל מי שעיניו בראשו יבחין שהחלטת השופטת החלופית מנוסחת ברישול (ו)לא מנומקת כראוי". כך, למשל, כתב רובין שהדיינת קבעה בהחלטתה שדברי הסטודנטית הובילו לאלימות, אף ש"איש מהצדדים, כולל התביעה, לא טען שהמעשה שעליו נשפטה הוביל לאלימות". על אף המלצתו לבטל את ההליך המשמעתי, הוא נמשך ובסופו החליטה מאדי לערער על הרשעתה.

עו"ד דן יקיר – היועץ המשפטי של האגודה לזכויות האזרח, שייצג את מאדי בפני בית הדין המשמעתי לערעורים – בירך על קבלת ערעורה. עם זאת, לדבריו, "לא היה מקום להגיש את הקובלנה מלכתחילה, תוך כניעה לתלונה חסרת בסיס ומתן יד לרדיפה פוליטית. אנחנו מקווים שהאוניברסיטה תחליט לבטל את ההליך כליל ולא לגרום לעינוי דין נוסף".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/117569