שיירת מכוניות תסייר ברחבי הנגב נגד חוק הלאום הגזעני ולמען שוויון

"נגד האפליה בנגב ונגד חוק הלאום נצא בשיירת מכוניות לדרוש שוויון". כך נמסר על ידי פעילי פורום דוקיום בנגב, עומדים ביחד וחד"ש המקדמים את המחאה שתצא מאלעראקיב ביום שני הקרוב, 24 בספטמבר, בשעה 10:00 בבוקר.

2018-09-20_194531

רבבות אזרחים חיים בנגב בלי גישה לתשתיות או לכבישים, בלי מים וחשמל, ותחת סכנת פינוי מתמדת מבתיהם. וכל זה, רק משום שהם ערביםבדואים. עשרות כפרים מוגדרים עלידי הממשלה בתור "כפרים בלתימוכרים", למרות שחלקם היו שם עוד לפני קום המדינה.

"בין הכפרים הבלתימוכרים יש גם כאלה, שתושביהם עברו אליהם בהוראת הממשלה, אחרי שהורתה להם להתפנות מאדמת אבותיהם עליה חיו שנים רבות. הממשלה משתמשת בחוקים גזעניים ובאכיפה בררנית כדי למרר את חיי התושבים, והכל במטרה לייאש אותם ולאלץ אותם לעזוב", הדגישו.

הם הזהירו שאחרי שממשלת הימין חוקקה את חוק הלאום, "המתקפה הולכת להתגבר. מעכשיו, להרוס יישוב ערבי כדי להקים במקומו יישוב ליהודיםבלבד זה הולך להיות חוקי ולגיטימי. אבל אנחנו, יהודים וערבים, מתעקשים לשים למציאות הזו סוף. הנגב הוא רחב ידיים, יש בו מקום לכולנו, ולכל תושביו מגיע שוויון".

בשיירת מכוניות תבקר בתשעה כפרים בלתימוכרים בנגב. בהתרסה נגד חוק הלאום יוצבו שלטים בכניסה לכפרים הבלתימוכרים עם שם המקום בעברית ובערבית. עוד ייערכו מפגשים עם התושבים "כדי לשמוע מפיהם את סיפור המאבק שלהם, ונתמוך בדרישה הבסיסית הכרה במקום עקירה, שוויון מלא ולא פחות. ביחד, יהודים וערבים, נפיל את חוק הלאום. זה הבית של כולנו".

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/314092002478083