שוקלים להכריז שביתה: עצרת מחאה בבית החולים איכילוב בעקבות תקיפת רופא

הצוות הרפואי של בית החולים איכילוב קיים הבוקר (ראשון) עצרת מחאה בעקבות האירוע החמור שהתרחש בסוף השבוע: רופא הותקף בידי בן זוגה של מטופלת. העצרת התקיימה ברחבה של בית חולים ליס. החשוד בתקיפה, גבר בן 37 מיהוד, נעצר לאחר שדווח כי תקף באגרופים את הרופא והיכה בארונות לציוד רפואי ביום שישי האחרון ושוחרר הבוקר למעצר בית.

במהלך העצרת, אחד הנואמים אמר: "אלימות פיזית הפכה לשגרה בבית החולים. כולכם פה עובדים בבית החולים ומכירים את המציאות, אנחנו לא חוסכים בשעות עבודה, ויתרנו על זכויות בסיסיות. אין לנו חופשות, אין לנו סופי שבוע, אנחנו כאן 24/7 ונותנים את הכל. אנא מכם – תנו לנו להמשיך לעבוד בלי איום פיזי על חיינו".

הרופא שהותקף ביום שישי האחרון בידי בן זוגה של מטופלת (צילום: בית חולים איכילוב)

 

גם יו"ר ההסתדרות הרפואית (הר"י), פרופ' פרופ' ציון חגי השתתף באסיפת ההסברה ובמחאת שקיים הבוקר ועד הרופאים של איכילוב, וביקר במחלקה בה התרחש האירוע האלים. פרופ' חגי הזכיר כי "ההסתדרות הרפואית התריעה פעם אחר פעם בפני ראש הממשלה ושרי הבריאות וביטחון הפנים, על תופעת האלימות במערכת הבריאות. הר"י דרשה לאמץ שורה של החלטות שכבר התקבלו לפני מספר שנים, אולם יושמו בשטח באופן חלקי מאוד. מדובר בין היתר בהצבת עמדות שיטור בכל חדרי המיון ובכל בתי החולים הפסיכיאטריים, הגברה משמעותית של מערך האבטחה, הטמעת טכנולוגיות רלוונטיות והתאמת החקיקה כך שפגיעה באיש צוות רפואי תחשב כפגיעה בעובד ציבור בדיוק כמו במקרה של תקיפת שוטר".

עוד הדגיש יו"ר הר"י: "אין לנו שום כוונה לעבור לסדר היום על האלימות והזלזול שמגלה הממשלה. מאסנו בדיבורים ובהבטחות ועם הירידה בתחלואת הקורונה נאלף לפתוח בצעדים ארגוניים עד כדי שביתה. חיים הרופאים אינם הפקר".

הרופא מתמחה באגף נשים ומיילדות פרסום הבוקר רשומה בפייסבוק וכתב "בערב שבת הותקפתי על ידי בעל של מטופלת ובעל כורחי אני כותב פוסט זה. בערב שבת האחרון, תורנות רביעית שלי בשמונה ימים האחרונים, אחרי 15 שעות של משמרת אינטנסיבית, הגיעה מטופלת חמישה חודשים אחרי לידה בשל כאבי בטן. קיבלתי אותה לבדיקה תוך זמן קצר ובדקתי אותה בחדר טיפולים במיון כשבעלה נוכח בחדר בזמן כל הבדיקה. ביקשתי לקרוא לרופאה נוספת להתייעצות, שאלתי את המטופלת ואת בן זוגה אם הם יכולים להמתין בחדר עד שתגיע הרופאה להתייעצות ובינתיים ניגשתי לבדוק מטופלות אחרות. לאחר 15 דקות כשראיתי שהרופאה מתעכבת נכנסתי חזרה לחדר ועדכנתי את המטופלת ובן זוגה שהיא קצת מתעכבת ושברגע שהיא תגיע נכנס לראות אותה שוב ביחד ובינתיים עברתי לחדר הסמוך לבדוק אישה אחרת".

"לאחר מספר דקות שמעתי פיצוץ עז, חשבתי שמישהי נפלה בחוץ ויצאתי מיד לראות מה קרה. כשיצאתי מהחדר והסתכלתי שמאלה, יצא מהחדר הסמוך בן זוגה של המטופלת שטען שהתחלתי עם אשתו ונגח בפניי בעוצמה אדירה. לאחר מכן המשיך וניסה להכות אותי באגרופים אבל הצלחתי לחמוק ממנו תוך כדי שבני זוג של מטופולת אחרות בחדר המתנה והאחות תופסים אותו עד הגעת המאבטחים. המום וכואב עם אף שותת דם ופנים נפוחות, ניסיתי להבין מה לעזאזל קרה פה הרגע, כשהמבט של המטופלת שיצאה מהחדר והסתכלה המומה על המתרחש הצטלב במבטי תוך חוסר הבנה משותף של שנינו לגבי הסיטואציה."

עוד כתב הרופא "לאחר שנבדקתי על ידי רופא א.א.ג כתוצאה מחבלת אף, חבריי לעבודה ביקשו להחליף אותי בתורנות ולאפשר לי ללכת לנוח ולעכל את הדברים אבל התעקשתי להישאר ולהמשיך בעבודתי לעוד 10 שעות נוספות כדי לא לפגוע במטופלות אחרות וכדי לא ליצור עומס נוסף על חבריי לעבודה שגם ככה בתקופה מורכבת ועמוסה בשל קורונה בידודים וסיבות אחרות".

"בחרתי להיות רופא כדי לטפל ולהציל חיים, בחרתי להיות רופא כי בעיניי זה מקצוע בו הכוונות שלך והפעולות שאתה עושה ביום יום שלך הם תמיד בכוונה להטיב עם הזולת.

אני מקבל משמעות עצומה כל יום בעבודתי ואני גאה מאוד להיות רופא במקצוע הכל כך יפה והמשמעותי הזה. הצוותים רפואים לא יכולים להמשיך לעבוד תחת חשש מאלימות מכל סוג שהיא, מגיע לנו יותר מזה", הדגיש.