שוב פגיעה בזכות להפגין: המשטרה הטילה קנסות ב-35 אלף שקל על מפגיני שייח' ג'ראח

שוב המשטרה פגעה בזכות ההפגנה. שבעה משתתפים בהפגנה השבועית נגד הכיבוש ונישול התושבים הפלסטינים מבתיהם בשכונת שיחח' ג'ראח שבמזרח ירושלים קיבלו אמש (שישי) דו"חות על סך 35 אלף שקל, בגין "סירוב להוראת שוטר על התפזרות מהתקהלות או מהתכנסות לפי סעיף 2ב' לתקנות שעת חירום לאכיפת צו בריאות העם". יצוין שהמחאות נערכות באותה כיכר מזה כעשור ללא הפסקה.

המפגינים שנקנסו בשייח' ג'ראח, אתמול, מחזיקים בדו"חות (צילום: תעאיוש)

יצוין שהמפגינים עמדו בקבוצות של פחות מחמישה אנשים ובמרחק של שני מטר זה מזה, ושמרו על קריטריונים מחמירים אף מאלה של המשטרה עצמה: כך למשל, לקראת הפגנת "הדגלים השחורים" שהתקיימה ביום חמישי בכיכר הבימה, הודיעה המשטרה למארגנים כי עליהם לעמוד בקבוצות של עשרה, עם מסכות על הפנים. משטרת ירושלים החמירה על דעת עצמה, וללא סמכות, את המגבלות על המפגינים, כפי שפעלה מול הפגנת העצמאים שהתקיימה בעיר.

בעימותים שנרשמו בלילה שבין חמישי לשישי בשכונת מאה שערים בירושלים בין עשרות תושבים לבין המשטרה נזרק רימון הלם שהתפוצץ ליד ילדה בת 10. ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת), הגיב לפגיעת רימון ההלם בילדה, ואמר כי "קו אחד מחבר בין ריטוש עינו של מאלק עיסא בן ה-9 מעיסאוויה לבין השלכת רימון הלם על ילדה בת אותו גיל במאה שערים משטרת ירושלים התרגלה לפעול בבהמיות פושעת בירושלים המזרחית, ואך טבעי הוא שהאלימות תזלוג גם מערבה. כך זה כאשר המשטרה מתייגת קהילות שלמות כאויבים ולא כאזרחים".