שוב הפגינו בכפר סבא מול ביתו של גבי אשכנזי נגד ממשלת אחדות ימנית

מאות מפגיני מחאת "הדגלים השחורים" הגיעו שוב הבוקר (שבת) לביתו של ח"כ גבי אשכנזי (כחול לבן) בכפר סבא והפגינו כאות מחאה על חבירתם של אשכנזי ויו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ לראש ממשלת המעבר בנימין נתניהו לצורך הרכבת ממשלת אחדות ימנית. מפעילי המחאה נמסר: "הגיע הזמן שאשכנזי וגנץ יתעוררו ויראו את הסיבוב שביבי עושה עליהם. יצאנו למחאה בכוונה להגן על הדמוקרטיה הישראלית ושלטון החוק. הכוונה של אשכנזי וגנץ, להצביע בעד שנאשם בפלילים ירכיב ממשלה תהיה הרס הדמוקרטיה הישראלית. עוד לא תמה השעה, הגיע הזמן שאשכנזי וגנץ יצטרפו לשאר המחנה שמאמין בדמוקרטיה הישראלית ויפעלו למגר ממנה את השחיתות" .עוד מסרה שקמה שורצמן, מראשי מחאת הדגלים השחורים, כי "עדיין לא תמה השעה ואפשר לחשב מסלול מחדש כשהיעד הוא הצלת הדמוקרטיה".

המחאה, מול ביתו של ח"כ אשכנזי בכפר סבא (צילום: מחאת הדגלים השחורים)

יצוין שביום שני האחרון, הפגינו אנשי מחאת הדגלים השחורים מול ביתו של אשכנזי. אז שוטרים חילקו דוחות בגובה אלפי שקלים למפגינים שמחו מול ביתו של אשכנזי בכפר סבא. במשטרה אומרים כי במקום נכחו כ-60 מפגינים, והאשימו כי מדובר "בהפרה בוטה של הנחיות משרד הבריאות". על פי ההודעה, חולקו ארבעה דוחות בגובה 5,000 שקלים בגין "התקהלות אסורה בניגוד להנחיות צו העם", וכמה דוחות נוספים חולקו על ידי פקחים של העירייה. המפגינים דחו את הטענות ומסרו שמדובר בכוחות משטרה "הפועלים על פי פקודת השלטון" ושנשמרו כל ההוראות של משרד הבריאות.

חרף האכיפה הבררנית, המפגינים מתכוונים להמשיך במאבק. "נמשיך במחאות בימים הקרובים ולא נרפה. המשך קיומה של ישראל כדמוקרטיה מוטל על הכף. המחאה מורכבת מפטריוטים ישראלים, וככאלה לא נירתע מלהילחם עבור המדינה גם מפני אלה שמנסים לשנות את דמותה מבפנים".

יצוין שכאלף בני אדם התאספו ביום חמישי האחרון בכיכר הבימה בתל אביב, כחלק ממחאת "הדגלים השחורים" להצלת הדמוקרטיה בישראל. מארגני המחאה מסרו כי כל המפגינים שמרו על הנחיות משרד הבריאות, ועמדו במרחק של שני מטרים על פי סימונים על הרצפות.

אחד מהמארגנים, מתן יפה, אמר כי "אנחנו אנשים פרטיים שנלחמים על הדמוקרטיה ולא מוכנים לביזיון הזה שיהיה ראש ממשלה נאשם בפלילים. מגיעה לנו מנהיגות נקיית כפיים, ושנאשם לא יוכל לבחור את אלו ששופטים אותו".