שוב הוסרו מפייסבוק פרופילים מזוייפים שפעלו נגד הרשימה המשותפת

פייסבוק אישרה הבוקר (שני) כי הסירה שבעה פרופילים מזויפים  נוספים שפעלו כדי לדכא הצבעה במגזר הערבי ולמנוע תמיכת הבוחרים ברשימה המשותפת. הפרופילים שנחשפו בעקבות תחקיר של הבלוק הדמוקרטי" מצטרפים ליותר מ-100 פרופילים שהוסרו בעקבות התחקירים של הארגון.

"הניסיונות המתקיימים במרחבי הרשת במטרה לדכא את השתתפותם של אזרחי ישראל הערבים הם רבים, מתוזמנים ומכווני מטרה", מסר מורשד ביבאר, שהוביל את תחקיר "הבלוק הדמוקרטי". "לא ברור עדיין מי עומד מאחוריהם, אך ברור כי מדובר במגמה המצטרפת למגמה כלל עולמית במסגרתה נעשים ניסיונות עלומים לדכא הצבעת קהלים ובכך לשבש את ההליך הדמוקרטי ולפגוע בלגיטימציה של אוכלוסיות שלמות".

כאמור, בשבוע שעבר פייסבוק הסירה 30 פרופילים מזוייפים, שעסקו בהפצה של תכנים ומסרים העוסקים בהחרמת הבחירות. זאת בעקבות פניית ארגון "הבלוק הדמוקרטי", העוסק באיתור מגמות אנטידמוקרטיות בחברה הישראלית. בסבב הבחירות הקודם הוסרו מפייסבוק 82 פרופילים מזוייפים שפעלו לדיכוי הצבעה.

הפרופילים עוררו את חשדם של חוקרי "הבלוק הדמוקרטי" בעקבות מאפיינים כמו תמונות, בחירת שם ותגובות יזומות הממעיטות בחשיבות תהליך ההצבעה עצמו, מציפות ייאוש כללי ומכוונות גם כלפי ראשי הרשימה המשותפת. לדברי הארגון, חלק גדול מהפרופילים עסקו בהפצת המסרים בעמוד הפייסבוק של יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), אולם לא ברור מי עומד מאחורי הפעולה. "בשתי מערכות הבחירות האחרונות הבלוק הדמוקרטי הוביל להסרה של 112 פרופילים מזויפים, שעסקו בקידום דיכוי הצבעה בחברה הערבית, ואין ספק שמאמצי הדיכוי ממשיכים גם כעת", אמר ביבאר.