שביתות עובדים ברחבי המדינה: גל המחאות באיראן בעקבות מותה של מהסא אמיני אינו דועך

יחד עם ההפגנות שלא פוסקות ברחבי איראן בעקבות מותה של מהסא אמיני נמשכות מחאות העובדים והשביתות – האסורות תחת השלטון האסלאמי. ההפגנות  נכנסות כעת לחודש השני והתפשטו לערים הגדולות, לאוניברסיטאות ובתי הספר ובייחוד בקרב המיעוטים האתניים לאורך גבולותיה של איראן עם עיראק ופקיסטן.

עובדים באבדאן בדרכם לחסום כביש, בשבוע שעבר, במסגרת השביתה שהכריזו (צילום: הרשתות החברתיות האיראניות)

 

על פי ידיעות שפרסמו ארגוני הסולידריות עם האיגודים האיראניים הפועלים במחתרת בימים האחרונים פרצו שורה של שביתות המשלבות דרישות מיידיות, ובהן תוספות שכר בעקבות יוקר הגובר, יחד עם הדרישה להפלת המשטר.  על פי הדיווחים, בימים האחרונים העובדים שבתו בתשלובת הפטרוכימית בבושאר ובבתי הזיקוק של אבאדאן, במפעלי פלדה גדולים, מפעל לייצור צמיגים כיאן, במפעלי הסוכר, במפעלי האלומיניום לאמרד במחוז פארס ונהגים בתעשיית הנפט, הפטרוכימיה והתחבורה הציבורית.

כמו כן, מורים פתחו אתמול (ראשון) בשביתה של יומיים וערכו הפגנות בבתי הספר בנושא המספר הרב של מקרי כליאת ומוות של תלמידים, רבים מהם בזמן ההפגנות. מוקדם יותר השנה מורים ביקשו העלאות שכר, אבל כעת הדרישות שלהם נעשות יותר פוליטיות. לפחות 23 ילדים נהרגו בעקבות אלימות משטרתית בהפגנות בשבועות האחרונים, על־פי ארגון זכויות האדם אמנסטי. הוועדה הארצית המתאמת של ארגוני המורים קראה לקיים שביתות שבת בבתי הספר. בשבת, קהל גדול של עובדים התקבץ במפעל השוקולד איידין בטבריז, במערב איראן, וקרא סיסמאות נגד הממשלה, כך ניתן לראות בצילומים שהועלו לרשתות החברתיות.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/115995