שביתה של נהגים החברים בכוח לעובדים בחיפה, הגליל ובקווים הבינעירוניים לירושלים ובאר-שבע

נהגי התחבורה הציבורית המאוגדים בכוח לעובדים – סופרבוס, אלקטרה אפיקים (לשעבר אגד תעבורה) ודן בדרום – הודיעו היום (ראשון) כי ישבתו מחר. זאת, לאחר שבית הדין התיר לנהגי התחבורה הציבורית, המאוגדים לקיים שביתה בשעות הבוקר, בין 5:00 ל-8:00. בין הערים שיושבתו: מטרונית בחיפה, עפולה, טבריה , מגדל העמק, וקווים בינעירוניים לירושלים ובאר שבע.

מכוח לעובדים נמסר שאם לא יחול שינוי במגעים על שכר הנהגים תתקיים שביתה בכל יום שני בחודש הקרוב. כמו כן, במהלך השביתה (החל בשעה 7:00) צפויים הנהגים להפגין. בירושלים: בצעדה מגשר המיתרים למשרד האוצר ובחיפה במסוף לב המפרץ.

יו"ר ועד נהגי אלקטרה אפיקים, ראיד משעל, מסר "עד כה גילו הנהגים המאוגדים בכוח לעובדים איפוק רב. יצאנו לשתי שביתות אזהרה קצרות על-פי הנחיות בית הדין לעבודה, ואנו מגבירים המאמצים בלית ברירה- ללא שיפור בשכר ימשיכו נהגים לעזוב את הענף. לצערנו זו הדרך בה השתנו תנאי הנהגים בעבר: ב-2015 וב-2018 הובילו השביתות שלנו לעליית שכר. אנו תקווה כי אולי הפעם, יציגו החברות והמדינה פתרונות מיטיבים גם ללא צורך בשביתה".

יצוין שבשוע שעבר קבעה השופטת תמר עציון פלץ מבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב כי לנהגות ולנהגי אגד יש "זכות בסיסית לעבודה בתנאים מינימליים של כבוד אנושי", וקראה למשרד התחבורה להתערב בסוגיה.

מחאה נהגי אגד המאוגדים בהסתדרות (צילום: ההסתדרות)

 

לאחרונה הכריזה ההסתדרות סכסוך עבודה באגד והעובדים החלו בפעולות מחאה, בעיקר לנוכח היעדר נקודות התרעננות ושירותים בתחנות הקצה שאליהן מגיעים הנהגים והנהגות בסיום הנסיעה. במרבית המקומות הללו, שבהם הם צריכים להמתין ליציאה לנסיעה הבאה, אין להם אפשרות לנוח ולצבור כוחות אחרי שעות על הכביש, או אפילו להתפנות לשירותים.

בדיון שנערך בשבוע שעבר הגיעו הצדדים להסכמות ולפיהן עד מחר תגיש ההסתדרות את רשימת  תחנות הקצה שנדרש למצוא להן פתרון, וזאת כהכנה לפגישה הראשונה בין הצדדים שתתקיים ביום רביעי הקרוב. כן תואמו פגישות נוספות בין הצדדים. בפגישות יידון בשלב זה נושא תחנות הקצה בלבד, באופן מאומץ. עוד נקבע כי עד 12 ביוני יגישו הצדדים לבית הדין הודעה מפורטת על תוצאות המגעים ביניהם, ובכלל זה נקודות הקצה שנמצא להן פתרון זמני או קבוע. עד ל-13 ביוני לא יינקטו צעדים ארגוניים כלשהם, ובהמשך תינתן התראה של 48 שעות לפני נקיטת צעדים.