שביתה של מרצי הסגל הבכיר בכל האוניברסיטאות ב-1 במאי; בכירי האקדמיה יפגינו במוצ"ש

מרצי הסגל הבכיר בכל אוניברסיטאות ישבתו, שביתת אזהרה, ביום שני הקרוב – ה-1 במאי, יום העובד הבינלאומי. זאת, בשל המבוי הסתום במו"מ עם משרד האוצר על ההסכם הקיבוצי החדש. יצוין שהמרצים הכריזו על סכסוך עבודה לפני כשנה וחצי, בספטמבר 2021. הסכסוך הוכרז על ידי המועצה המתאמת של ארגוני הסגל הבכיר באוניברסיטאות העברית, תל-אביב, חיפה, בן גוריון, מכון ויצמן, בר אילן והטכניון.

למרות שנערכו מספר רב של ישיבות בין הצדדים לא הושגה התקדמות במגעים. "האוצר מציע דרישות בלתי מתקבלות על הדעת, הפוגעות במעמדם של המרצים ועתידם המקצועי. אנו דרשנו לקבל את אותו הסכם קיבוצי שקיבלה ההסתדרות לפני במספר חודשים עבור עובדי המגזר הקיבוצי. זאת, חרף הביקורת הקשה שיש לנו כלפי עיקרי ההסכם. אבל גם את זה סרבו לתת", מסר אחד ממשתתפי המו"מ.

באוגוסט אשתקד כבר הודיעו המרצים בכל אוניברסיטאות על כוונתם לנקוט בצעדים ארגוניים. על כך אז מסרה פרופ' ענת זעירא (האוניברסיטה בעברית) העומדת בראש המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי באוניברסיטאות לאלפי חבריהם ברחבי הארץ. "אנו ניצבים בפתחו של מו"מ על הסכם שכר חדש. תוקף ההסכם שלנו פג כבר בסוף דצמבר 2019 ומאז, למעשה, שכרנו נשחק. השחיקה משמעותית יותר נוכח האינפלציה המתגברת והציפיות האינפלציוניות. כפי שניתן להיווכח גם ממאבקים של ארגונים אחרים, זו תקופה מורכבת ביחסי העבודה הקיבוציים במדינת ישראל. לכן, אנו צופים ומוכנים לכך שגם המאבק שלנו לא יהיה קל", כתבה אז זעירא.

בתוך כך, מטה המאבק נגד ההפיכה המשטרית במוסדות להשכלה גבוהה מסר היום (רביעי) שבמוצ"ש הקרוב בכירי האקדמיה יתייצבו ב33 מוקדי ההפגנות ברחבי הארץ. "מקריית שמונה ועד אילת, זוכי פרס נובל, פרס ישראל ופרסי א.מ.ת, נשיאים ורקטורים של האוניברסיטאות  והמכללות בעבר ובהווה מתגייסים לומר שבלי דמוקרטיה אין אקדמיה", נמסר.

 

עוד בנושא:

המרצים באוניברסיטאות מצטרפים למאבק על השכר במערכת החינוך; מורים הפגינו מול האוצר