שביתה כללית בשפרעם והפגנה המונית בעקבות הריסתם של שני בתים בעיר

עיריית שפרעם הכריזה על שביתה כללית בעיר בעקבות הריסת שני מבנים אתמול (רביעי). הבוקר נערכה גם תהלוכת מחאה גדולה אל שני הבתים שנהרסו בהשתתפות יו"ר ועדת המעקב העליונה של האזרחים הערבים, ח"כ לשעבר מוחמד ברכה (חד"ש), תושב העיר.

ההחלטה על השביתה וההפגנה התקבלה אמש בתום ישיבה סוערת ומחאה של עשרות תושבי העיר, שפרצו ללשכת ראש העיר עורסאן יאסין והאשימו אותו באחריות להריסה. מהמשטרה נמסר כי 15 תושבים שהשתתפו במחאה נעצרו, וכי 13 מהם הובאו הבוקר לדיון בהארכת מעצרם. על כך נמסר בעיתון "אל אתיחאד" היוצא לאור בחיפה. ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) שהשתתפה אף היא בהפגנה, קראה לשחרר את העצורים.

הריסת שני הבתים בשפרעם, אתמול (צילום: אל אתיחאד)

אתמול הגיעו עשרות שוטרים למתחם שבו ממוקמים בתיהם של ד"ר מוסטפא נמארנה ומג'ד נמארנה בקצה השכונה הצפונית בעיר, סגרו את האזור ואבטחו את פעילות ההריסה, שבוצעה על ידי היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבנייהיצוין שבעקבות בקשת אחד מבעלי המבנים, האריך בית משפט המחוזי בחיפה לפני כשבועיים את מועד ביצוע צו ההריסה עד ל-8 בנובמבר.

בעקבות ההריסה כינס ראש העיר יאסין ישיבת חירום, שבה השתתפו גם יו"ר ועדת המעקב ברכה, יו"ר ועד ראשי הרשויות הערביות מודר יונס וח"כ מנסור עבאס מהרשימה המשותפתהישיבה הפכה לעימות בין תושבים שהאשימו את ראש העיר באחריות להריסה לבין עובדי העירייה ותושבים אחרים שהגנו על יאסין. למקום הוזעקו כוחות משטרה גדולים, ובהם רכב לפיזור הפגנות ברכה, יונס ועבאס ציינו כי ההריסה בעיר כמו שפרעם היא מסר לכלל הציבור הערבי, שלפיו מדיניות ההריסה והענישה בגין בנייה ללא היתר תימשך. בישיבה נקבע כי תוקם ועדה שתגייס משאבים במטרה לסייע בבניית הבתים מחדש.