שביתה כללית בצרפת – הקומוניסטים: יש לשים קץ למשטר הקפיטליסטי

 

שביתה כללית, על פי קריאת כל ארגוני העובדים, תתקיים מחר ברחבי צרפת. השביתה הוכרזה בעקבות המדיניות הניאו-ליברלית של הממשלה שבראשות הנשיא ניקולא סרקוזי, על רקע המשבר הקפיטליסטי המעמיק.

 

לקראת השביתה פרסמו מפלגות שמאל רבות מנשר משותף ובו נאמר "העובדים אינם צריכים לשאת בנטל המשבר הקפיטליסטי. השכבות העממיות כבר נפגעו קשות מהמשבר ומדיניות השלטון משרתת, היום יותר מתמיד, את האינטרסים של בעלי ההון. הגיעה העת להיאבק". על המנשר חתמו המפלגה הקומוניסטית הצרפתית, המפלגה האנטי-קפיטליסטית החדשה (שהוקמה על חורבותיה של הליגה הקומוניסטית המהפכנית, הטרוצקיסטית), מפלגת השמאל (שהתפלגה באחרונה מהמפלגה הסוציאליסטית הוותיקה), המפלגה הקומוניסטית של העובדים של צרפת וארגונים סביבתיים שמאליים. על פי הודעה שנמסרה לפעילי המפלגה הקומוניסטית שייקחו חלק ביותר מ-120 ההפגנות המתוכננות מחר ברחבי צרפת, חברי המפלגה נקראים לצעוד מאחורי הסיסמא "יש לשים קץ למשטר הקפיטליסטי". בין היתר דורשות מפלגות השמאל: לבטל הפרטות, להחזיר לעבודה רבבות עובדים שפוטרו בחודשים האחרונים ו"שילובם של המאבקים נגד ההפרטות ונגד הפיטורים, למען רמת חיים הוגנת ולהגנת השירותים הציבוריים –  בזרם אדיר אחד".

 

מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית הצרפתית, מרי-ג'ורג' בופה, מסרה כי "זהו סימן מעודד שניתן היה להגיע לחזית מאוחדת של איגודים ומפלגות שמאל כדי להיאבק במשבר הקפיטליסטי ותוצאותיו". לדבריה "הקומוניסטים מוכנים לתרום את כל הכוחות להצלחת השביתה הכללית, שעל פי התחזיות, תהיה לרחבה ולהמונית ביותר בשנים האחרונות". יצוין שעל פי סקר שנערך על ידי העיתון "לה מונד" ושתוצאותיו פורסמו הבוקר בעיתון "הומניטה", יותר מ-70 אחוז מהציבור תומך בשביתה ובדרישות האיגודים המקצועיים. עוד נמסר כי התמיכה בממשלה השמרנית הגיעה לשפל ללא תקדים.