שביתה כללית בסולידריות עם מאבקם של עובדי טבע; הפגנות ברחבי הארץ והתבצרות במפעל בי-ם

העובדים קיימו הבוקר (ראשון) שביתה נרחבת בגופים רבים במשק במחאה על פיטורי 1,700 עובדי חברת התרופות טבע במפעלים ברחבי הארץ. כחלק מהמחאה קיימו העובדים הפגנות סוערות בכמה ממתקני החברה ברחבי הארץ. בירושלים חסמו המפגינים רחובות רבים ברחבי העיר והכניסה מכביש 1. לאחר מכן התבצרו מאות במפעל בעיר שבאזור התעשייה הר חוצבים.

באשדוד הפגינו עשרות פועלים בסמוך למפעל, חסמו את הכבישים הסמוכים לו והבעירו צמיגים. "אם לא ימצאו רוכש, אז כנראה יפטרו אותנו ואנחנו נישאר ללא עבודה, זה פשוט לא הגיוני שבגלל כשלים של ההנהלה עובדים רבים ימצאו עצמם ללא פרנסה", אמרו המפגינים. בפתח תקווה הפגינו מאות עובדים, שחסמו את התנועה בציר ז'בוטינסקי. גם בקריית שמונה הפגינו עשרות בני אדם, שחסמו כבישים בעיר. בטבע תק שברמת חובב העובדים חסמו ציר תנועה ראשי בנגב המוביל לבארשבע. עוד חמסו עובדי החברה שהפגינו בנתניה את כביש 57. במתקנים החברה המרכזיים שבכפר סבא העובדים פתחו בשביתה.

2017-12-17_205554

בפתח תקווה הפגינו הבוקר מאות עובדי טבע שחסמו את התנועה בציר ז'בוטינסקי (צילום: ההסתדרות)

במסגרת השביתה, שהחלה במקומות רבים בשעה 6:00 והסתיימה קרוב ל-12:00 בצהריים, שבתו העובדים ברשויות מקומיות רבות, ברשות שדות התעופה, בנמלי הים, בחברות הביטוח והבנקים וכן בכלל משרדי הממשלה ובתי החולים הממשלתיים.

השביתה כללה גם את סגירת נמל התעופה בן גוריון למשך כשש שעות, את קופות החולים כללית ומאוחדת וגופים נוספים במשק. יצוין שבישיבת מזכירות חד"ש שנערכה אמש (מוצ"ש) בשפרעם לקראת השביתה, הוחלט לתמוך בה ובמטרותיה וכן להביע סולידריות עם מאבקם של עובדי טבע נגד הפיטורים (ר' ידיעה נפרדת באתר זה).