שביתה כללית ביוון נגד המדיניות הניאו-ליברלית של ממשלת מיטסוטקיס הימנית

איגודי העובדים ביוון שבתו אתמול (רביעי) שביתה כללית למשך 24 שעות במחאה על צעדי צנע הניאוליברליים החדשים של ממשלת הימין. "יש לבטל את הרפורמה באופן מיידי", קראו מאות אלפי המפגינים ברחבי המדינה. האיגודים גם הודיעו כי ימשיכו להיאבק נגד הרפורמה בחוקי העבודה שמנהיג ראש הממשלה החדש וקראו לחבריהם לקחת חלק בשביתות הנוספות המתוכננות בשבועות הקרובים. המפלגה הקומוניסטית היוונית קראה לחבריה להשתתף בצעדי המחאה של האיגודים ודרשה לגנוז את כל תכניות הממשלה הפוגעות במעמד העובדים.

מפגינים נגד המדיניות הניאוליברלית, אתמול ברחובות יוון (צילום: המפלגה הקומוניסטית היוונית)

הרפורמה הניאוליברלית, שגובשה עלידי ממשלתו של קיריאקוס מיטסוטקיס שנבחר לפני מספר חודשים, מכוונת להקל על פיטורי עובדים ולהקשות על קיום השביתות. מיטסוטקיס עומד בראש מפלגת "דמוקרטיה חדשה" שנבחרה אחרי שמפלגת סיריזה פנתה ימינה והפסידה בבחירות האחרונות. מיטסוטקיס הודיע על כוונתו לבצע קיצוץ במס החברות מ-28% ל-24% ולהפחית את תשלומי הביטוח הלאומי של המעסיקים ב-5% תוך ארבע שנים. ממשלת הימין דבקת במדיניות הכלכלית והחברתית שהביאה את יוון למשבר הקפיטליסטי החמור ביותר בתולדותיה.

ממשלת מיטסוטקיס תוכל להעביר את התכנית הכלכלית שלה בקלות יחסית, הודות לרוב המוחלט שלה בפרלמנט. מפלגת "דמוקרטיה חדשה" זכתה ב-158 מתוך 300 המושבים בפרלמנט בבחירות האחרונות ביולי. המפלגה זכתה בבחירות, אחרי ארבע שנים של שלטון מפלגת סיריזה שנבחרה תחת ההבטחה לסיים את משטר הקיצוצים שהוכתבו עלידי האיחוד האירופי, אבל יישמה בפועל את דרישותיו.

סרטון: הפגנות האיגודים שנערכו אתמול באתונה

https://www.youtube.com/watch?v=hczOSbaJ8uM