שביתה בת שעתיים במערכת החינוך בגלל התעלמות ממשלת בנט ממצוקת המורים

על רקע של גל מחאות חברתיות ומעמדיות ברחבי ישראל, המורים ישבתו היום (ראשון) בכל הארץ והלימודים יתחילו בשעה 10:00. הסתדרות המורים החליטה על פתיחת הלימודים באיחור של שעתיים בעקבות פיצוץ במשא ומתן עם נציגי משרד האוצר, וטענה כי ראש הממשלה נפתלי בנט, לשעבר שר החינוך, מתעלם ממצוקת עובדי ההוראה.

הסתדרות המורים הודיעה שאחרי שביתות נקודתיות שנערכו ב-10 הימים האחרונים, היא החליטה להחריף את העיצומים. בעקבות ההחלטה, הלימודים בכל הארץ בכל מוסדות החינוך – בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים, בחטיבות הביניים ובאולפנים – יחלו בשעה 10:00. עם זאת, במוסדות בחינוך המיוחד יתקיימו לימודים כרגיל.

הסתדרות המורים מחריפה את העיצומים לנוכח הזלזול וההתעלמות של ראשי הממשלה – בנט ויאיר לפיד – ושל שר האוצר, אביגדור ליברמן וראשי משרדו "מהמערכת המדממת שזקוקה לחבל הצלה מיידי. הדרישה שלהם היא שרק הסכם שכר ימנע את הנטישה שמובילה לקריסת מערכת החינוך. בהסתדרות המורים הודיעו בימים האחרונים כי העיצומים יתרחבו וביום ראשון המחאה תתרחב לכל רחבי הארץ".

מזכ"לית הסתדרת המורים, יפה בן דויד, מסרה: "אם לפיד, בנט וליברמן לא יתעוררו מהר, הם ימצאו את עצמם לבד בלי מערכת חינוך ועם צבא של הורים זועמים ומתוסכלים שכועסים על הזלזול וחוסר היכולת שלהם לנהל משבר פשוט. אפשר להגיע להסכמות עד סוף החודש, אם רק יפסיקו לנהוג ברפיון וינחו את הפקידים לבצע את תפקידם". לסיום הוסיפו בהסתדרות המורים, כי העיצומים הוחרפו לאחר שפקידי האוצר הגיעו לישיבה נוספת לא מוכנים וללא מסגרת תקציבית. עוד מתכוונים להסתדרות המורים לפתוח בשביתה ארוכה יותר לקראת סוף שנת הלימודים.