שבוע לאחר תקיפת הצעירים משפרעם: פעילים הפגינו בקריית חיים נגד הגזענות

שבוע לאחר תקיפת שלושה צעירים משפרעם הפגינו אמש (חמישי) פעילים רבים נגד הגזענות בחוף קריית חיים. ההפגנה נערכה במקום בו הותקפו בשבוע שעבר שלושה מבלים משפרעם על בגלל היותם ערבים. בין המפגינים הגיעו לחוף נאות: יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה (חד"ש), חברי הכנסת מחד"ש ברשימה המשותפת עאידה תומאסלימאן ויוסף ג'בארין, ח"כ מוסי רז ממר"צ ויו"ר ועדת המעקב של הציבור הערבי, ח"כ לשעבר מוחמד ברכה (חד"ש).

2018-08-31_173545

חברת מועצת העיר חיפה מסיעת חד"ש לשעבר, עדנה זרצקי, מסבירה מדוע יש להפגין נגד הגזענות (צילום מסך: חי פה)

במחאה לקחו גם חלק פעילים חיפאים: חבר מועצת העיר חיפה ד"ר סוהיל אסעד, חברת מועצת העיר חיפה לשעבר עדנה זריצקי, מזכיר חד"ש רג’א זעאתרה, חבר הנהגת ההסתדרות לשעבר בנימין גונן וכן נציגי ציבור ערבים נוספים וחברים באישה לאישה, קהילת יד ביד, עומדים ביחד, מאבק סוציאליסטי ועוד.

"המסר שלנו הערב הוא שיש כאן מקום לשני העמים, לכל האזרחים, גם בחוף הים", אמר זעאתרה. המפגינים הביעו ביקורת כלפי הממשלה ותלו את האווירה הגזענית בעקבות חקיקת חוק הלאום הגזעני.

בהזמנה לאירוע המחאה נאמר: "בשבות שעבר הותקפו בפראות בחוף קריית חיים 3 צעירים ערבים, רופא, אח וסטודנט רק משום שהיו ערבים. רק התערבותם של שני תושבי המקום, אלון אללוף וחברו, מנעה לינץ'. ביום חמישי הזה נגיע לחוף קריית חיים, עשרות יהודים וערבים, ערביות ויהודיות, עם מסר ברור: די לגזענות, לאלימות ולהסתה; כן לשוויון, לכבוד הדדי ולחיים משותפים. לא נאפשר להתיר את דמו של הציבור הערבי. יחד ננצח את הגזענות וההסתה ונבנה חיים משותפים בשוויון ובכבוד הדדי".

ועוד "במהלך האירוע נביע סולידריות עם קורבנות התקיפה, נחלוק כבוד לשני תושבי קריית חיים, שלא עמדו מנגד, ונחלק גם חומרי הסברה נגד רוחות הגזענות וההסתה שנושבות מממשלה שמחוקקת חוקים גזעניים ומכשירה פשעי שנאה נתעבים".