שבוע השיתוק הלאומי: ראשי האוניברסיטאות נפגשים כדי להחליט על השבתת הלימודים

ראשי האוניברסיטאות נפגשים הערב (ראשון) כדי להחליט על השבתת הלימודים במסגרת "שבוע השיתוק הלאומי" שהוכרז על ידי ארגוני המחאה נגד ההפיכה המשטרית. לקראת הישיבה שתתקיים הערב בהשתפות נשיאי האוניברסיטאות והרקטורים, הוועדה המרכזת של אוניברסיטת בן גוריון החליטה הבוקר "לאפשר לכל חברות וחברי קהילת האוניברסיטה המעוניינים בכך ליטול חלק פעיל במאבק הציבורי בימי שלישי, רביעי וחמישי השבוע. תהיה הפסקת לימודים ליום אחד שייקבע בתיאום עם אוניברסיטאות אחרות".

כמו כן,  מטה מאבק האקדמי בהפיכה המשטרית, המאגד אלפי מרצים, שיגר מסר לראשי האוניברסיטאות ובו הם קראו "לבטל את כל הפעולות לא החיוניות ביום ג' הקרוב – כולל הוראה, סמינרים ופגישות ולקיים שביתה בכל המוסדות למחרת, ביום ד' 29 במרץ. לשם השתתפות הקהילה הגדולה בהפגנה המרכזית המתוכננת בירושלים". עוד דרש המטה "התחייבות להשבית את פעילות ההוראה והמחקר בכל המוסדות אם הצעות החקיקה ההרסניות יעברו בקריאה שנייה ושלישית".

ארגוני המחאה הכריזו אמש, מוצאי שבת, במסגרת ההפגנות ההמוניות נגד שלטון הימין בהן השתתפו מאות אלפים, על "שבוע השיתוק הלאומי" ומדי יום יתקיימו אירועי מחאה, שיכללו בין היתר הפגנות וחסימות כבישים שצפויות לגרום שיבושים באזורים שונים בארץ.

לדברי מארגני המחאה, "שבוע השיתוק הלאומי", שהחל מהבוקר, הוא בתגובה להמשך חקיקת סעיפי ההפיכה המשטרית בכנסת. "נקיים את 'שבוע השיתוק הלאומי', אשר יכלול ימי שיתוק, פעולות התנגדות מול חברי הקואליציה והפגנת ענק בירושלים", הודיעו במטה המאבק. "עולים שלב מול הניסיון של ראש הממשלה בנימין נתניהו לבצע השתלטות עוינת על בית המשפט העליון ולמנות שופטים, תוך הפרה בוטה של הסכם ניגוד העניינים, פסיקת בג"ץ והוראת היועצת המשפטית לממשלה".

במטה המאבק הודיעו כי היום ומחר יהיו פעילים בכל מקום שחברי הכנסת של הקואליציה הימנית והשרים נמצאים. "נשתק את סדר יומם, נגיע אליהם לכל מקום, ונבהיר להם שהדיקטטורה לא תעבור במשמרת שלנו", הם ציינו. "ביום שלישי נקיים יום שיתוק נרחב ברחבי המדינה, שיהווה עליית מדרגה לעומת ימי ההתנגדות הקודמים", הודיעו עוד במטה המחאה – "ברביעי נקיים אירועי שיתוק משמעותי בשעות הבוקר, ולאחר מכן נעלה לירושלים ונקיים הפגנת ענק מול כנסת ישראל".

ביום חמישי מתוכננים אירועי מחאה נוספים, אך המארגנים לא מסרו פרטים נוספים. "אנו נכנסים לשבוע הגורלי בהיסטוריה של מדינת ישראל. ממשלת חורבן הבית קורעת את העם, מפרקת את הצבא ואת הכלכלה הישראלית", טענו ב"מטה מובילי ההתנגדות לדיקטטורה" והוסיפו: "מול הניסיון להפוך את ישראל לדיקטטורה, יתייצבו מיליונים ברחובות ויגנו על מדינת ישראל ועל מגילת העצמאות. חובה על כל אזרח ואזרחית לחיות בדמוקרטיה. חייבים לצאת לרחובות, להתנגד בכל מחיר לדיקטטורה ולשתק את המדינה. אנו לא מפחדים מדרך ארוכה. עם ישראל ינצח, הדמוקרטיה תנצח".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/120009