שבוע השיתוק הלאומי נגד ההפיכה המשטרית; פעילי הגוש נגד הכיבוש יפגינו ב-11 מוקדי מחאה

המחאה נגד ההפיכה המשטרית ושלטון הימי תמשיך גם הערב (מוצ"ש). עם צאת השבת, צפויים להתקיים אירועי המחאה, זה השבוע ה-12 ברציפות, ביותר מ-150 מוקדים ברחבי ישראל ובתל אביב תיערך "הפגנת החירות".

יצוין שאנשי "הגוש נגד הכיבוש" ובהם פעילי חד"ש, מק"י ובנק"י, יפגינו ב-11 מוקדי מחאה מהגליל העליון בצפון ועד באר שבע בדרום. להלן מקומות המפגש: תל אביב – קפלן פינת דה ויצ'י; חיפה – צעדה מהאודיטוריום למרכז חורב, ליד מאפיית אריאל; ירושלים, בית הנשיא, ליד גלידה מוסולין; כפר סבא, קניון ערים; באר שבע, צעדה מרחבת בית המשפט לרחבת המשכן לאמנויות הבמה; הרצליה רחבת העירייה;  פרדס חנה – כרכור, צומת כרכור; הוד השרון, רחבת הספרייה העירונית רחוב השחר; כרמיאל, בכניסה לעיר על רחבת הדשא בין התחנה המרכזית והצומת; נתניה, שדרות בן גוריון ליד המזרקה וצומת הגומא, בכניסה אל הצומת מכיוון הקניון.

כמו כן, ארגוני המחאה עומדים לפרסם הערב הודעה לפיה בשבוע הקרוב יתקיים "שבוע שיתוק לאומי" שיכלול כמה ימי שיתוק וכן פעולות התנגדות מול ח"כים ושרים בקואליציה. זאת, לצד הפגנת ענק שמתוכננת בקריית הממשלה בירושלים.

בימי ראשון ושני יערכו מחאות בכל מקום בו נמצאים חברי הכנסת של הקואליציה הימנית והשרים "ונשתק את סדר יומם. נגיע אליהם לכל מקום ונבהיר להם שהדיקטטורה לא תעבור במשמרת שלנו". בשלישי, יהיה זה "יום שיתוק נרחב ברחבי המדינה, שיהווה עליית מדרגה מימי ההתנגדות הקודמים". ברביעי ייערך אירועי שיתוק משמעותי בשעות הבוקר ולאחר מכן אמרו שהמפגינים יעלו לירושלים להפגנת ענק מול הכנסת. עוד ייערכו אירועי מחאה נוספים בחמישי.

"המאבק עולה שלב", מסרו מארגני המחאה – והכריזו כי הסיבה לכך היא "הניסיון של נתניהו לבצע בשבוע הבא השתלטות עוינת על בית המשפט העליון, ולמנות שופטים שפוטים, תוך הפרה בוטה של הסכם ניגוד העניינים, פסיקת בג"ץ, והוראת היועמ"שית". לדבריהם, "אנו נכנסים לשבוע הגורלי בהיסטוריה של מדינת ישראל. ממשלת חורבן הבית קורעת את העם, מפרקת את הצבא ואת הכלכלה הישראלית".

"מול הניסיון להפוך את ישראל לדיקטטורה יתייצבו מיליונים ברחובות ויגנו על מדינת ישראל ועל מגילת העצמאות. חובה על כל אזרח ואזרחית שרוצים לחיות בדמוקרטיה חייבים לצאת לרחובות, להתנגד בכל מחיר לדיקטטורה ולשתק את המדינה. אנו לא מפחדים מדרך ארוכה, עם ישראל ינצח – הדמוקרטיה תנצח".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/119954