שבועיים לשביתה הארוכה ביותר בבית ההשקעות הגדול ביותר; סכסוך בטבע מיגדה

השביתה הארוכה ביותר בבית ההשקעות הגדול ביותר: עובדי חברת פסגות שובתים מזה שבועיים בדרישה לחתימה על הסכם קיבוצי. העובדים הפגינו שוב, הבוקר (רביעי) מול משרדי קרן אייפקס הבריטית בתלאביב, בעליה של פסגות. "בחברה ששווי המוערך הוא 3.5 מיליארד שקל לא סבורים של-800 עובדיה מגיע עדכון שכר", נמסר מוועד העובדים המאוגד בכוח לעובדים.

2018-07-04_204623

שובתי בית ההשקעות פסגות מפגינים למען הסכם קיבוצי (צילום: ועד עובדים)

כמו כן, ההסתדרות במרחב גליל עליון הכריזה על סכסוך עבודה במפעל טבע מיגדה בקרית שמונה, על רקע מבוי סתום במו"מ לחידוש ההסכם הקיבוצי במפעל, ותביעת העובדים לערובות לביטחונם התעסוקתי. "יש שם מערכת של חוסר אמון מוחלט בין ההנהלה לעובדים, וחוסר ביטחון תעסוקתי ביחס למי קונה ומי רוכש, ומה יהיה מעמד העובדים" אמר לאתר ההסתדרותי "דבר ראשון" יו"ר מרחב גליל עליון בהסתדרות יונה פרטוק.

לדברי אליעזר בלו, מזכיר ארצי בהסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה, הסכם השכר במפעל אמור היה להתחדש בינואר השנה. "הנהלה באה ללא שום הצעות. בשעה שבמקומות אחרים בעולם כן קיבלו תוספות שכר – כאן הם לא מוכנים לתת שקל, רק לעשות 'המרות'. העובדים גם חוששים מאוד מההשלכות של מכירה עתידית על ביטחונם התעסוקתי והכלכלי, וההנהלה מסתירה מידע ולא מעדכנת את נציגות העובדים איך מתקדם הליך המכירה – התנהלות שאנחנו מכירים גם מטבע אשדוד, ששם אנחנו בהליך משפטי מולם".