רשת ידיעות אחרונות הודיעה על סגירת 17 מקומונים ופיטורי 100 עיתונאים

מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס הודיע אמש (שלישי) כי בכוונתו לסגור את רשת המקומונים של "ידיעות תקשורת", מהלך שיביא לפיטוריהם של כ-100 עיתונאים בכ-17 מקומונים שונים ברחבי הארץ. ההחלטה התקבלה במסגרת המשא ומתן המתנהל בין הנהלת ידיעות לוועד העובדים, על רקע כוונת ידיעות לפטר כ-200 עיתונאים בחברה.

ההחלטה התקבלה במסגרת ניסיונו של מוזס לבסס את כוחו בתוך החברה, והתקבלה בתדהמה בקרב ארגון העיתונאים: "הנהלת ידיעות מתכוונת לסגור את כל רשת המקומונים ולשלוח הביתה 100 עיתונאים מוכשרים, מקצועיים אשר עושים את עבודתם נאמנה בתנאים לא פשוטים, במיוחד מאז פרוץ הקורונה". נמסר. בארגון העיתונאים מסרו עוד כי "לא ברור אם מדובר בכוונה אמיתית או צעד טקטי שמטרתו להרתיע את העובדים על רקע עסקת הענק של רכישת מניות הבנקים מכספי החברה שנועדה לבצר את שלטונו של נוני מוזס בחברה".

ועד העובדים וארגון העיתונאים מסרו הבוקר כי הם יוצאים "למאבק אמיתי של כל אחד ואחת מאיתנו על המקצוע, הפרנסה והכבוד שלנו!". עשרות ואולי מאות עיתונאים ואנשי תקשורת צפויים להגיע לביתו של נוני מוזס בסביון, מצוידים בשלטים ומגאפונים". ועד עובדי ידיעות תקשורת: "לא נוכל לשבת בחיבוק ידיים בזמן שהבעלים של החברה מממן השתלטות על ידיעות אחרונות מכיס החברה ובמקביל סוגר לנו את הרשת שאנחנו מחויבים לה ואוהבים אותה כמו משפחה".

 

עוד על מאבק עובדי "ידיעות אחרונות" בגיליון השבוע של "זו הדרך", עמ' 10