רשימת חד"ש-תע"ל התנגדה בוועדת הבחירות המרכזית לפסילת בל"ד ורע"מ

ועדת הבחירות המרכזית פסלה אתמול (חמישי) את התמודדות מפלגת בל"ד בבחירות הקרובות לכנסת ה-25. זאת, לאחר שתשעה מחברי הוועדה הצביעו בעד פסילת המפלגה, וחמישה התנגדו. התמודדותה בבחירות של רע"ם, שגם נגדה הוגשה בקשת פסילה, אושרה על ידי הוועדה. יצוין שנציגי חד"ש ותע"ל בוועדה התנגדו נחרצות לבקשות.

הדיון על פסילת בל"ד ורע"מ, אתמול, בישיבת ועדת הבחירות המרכזית (צילום: אל-אתיחאד)

 

ח"כ סמי אבו שחאדה (בל"ד), אמר בוועדה כי "מדובר בניסיון של גנץ ולפיד להנדס הנהגה ערבית לפי צרכיהם הפוליטיים. כפי שבל"ד יצאה יותר חזקה ומחוזקת בעבר מנסיונות הפסילה ומניסיונות דחיקת מצע מדינת כל אזרחיה לפינה, גם הפעם לא יעבוד להם". במפלגה הודיעו כי יערערו לעליון על ההחלטה. בעבר כבר פסלה ועדת הבחירות את מועמדותה של המפלגה כמה פעמים, גם כשרצה במסגרת ברשימה משותפת, אך בג"ץ הפך את ההחלטה ואיפשר לה להתמודד.

מחד״ש-תע״ל נמסר: "ההחלטה לפסול את בל"ד היא החלטה אומללה. גנץ, לפיד ומיכאלי הוכיחו שהם ימין בתחפושת. על אפם ועל חמתם של הגזענים שרוצים להרחיק את הערבים מהקלפי, ביום הבחירות כולנו נוהרים לקלפיות!". לדברי ח"כ עאידה תומא-סלימאן "הפוסל במומו פוסל: פסילת בל"ד היא החלטה אנטי דמוקרטית וגזענית שכולה דבקות במשטר העליונות היהודית. גנץ, לפיד ומיכאלי שוב נחשפו כימין במסיכה והראו שגם בלי נתניהו ערך השוויון הוא מהם והלאה. לא יעזור לכם! – ביום הבחירות ננוע בכמויות לבחור בצדק לכולם".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/115691