רשימה המשותפת מאשימה: ממשלת בנט, מרצ ורע״מ מעמיקה את הכיבוש

הרשימה המשותפת תקפה היום (חמישי) אץ החלטת ממשלת הימין לבנות יותר מאלפיים יחידות דיור בהתנחלויות בשטחים הכבושים ולאשר בניית עוד אלף יחידיות עבור תושבים פלסטינים בשטח "סי". "ההודעה על אישור אלפי יחידות דיור חדשות בשטחים הכבושים ותחילת עבודות ההפקעה באל-חרם אל-איברהימי מצטרפות לאינספור מקרים של אלימות מתנחלים וצבא כלפי פלסטינים בשטחים ומוכיחים – אין חדש תחת השמש."

יד רוחצת יד והכיבוש נמשך: יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס וראש הממשלה נפתלי בנט (צילום: הכנסת)

 

"ממשלת מנכ״ל מועצת יש״ע בנט מחויבת בראש ובראשונה למתנחלים ולרווחתם. היא בונה אלפי יחידות דיור בהתנחלויות – כאשר כל דירה ודירה מעמיקות את פשע המלחמה שהוא הכיבוש. היא מפקיעה שטחים באתר הקדוש בחברון ומסלימה את המצב באזור – למען הקלת הגישה של המתנחלים לאתר. אין פה שום ״סטטוס קוו״ מדיני – אלא המשך מגמת הנישול שבסופה סיפוח", נאמר בהודעה. יו"ר המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) הוסיף: "בנט מנסה להלבין את הבנייה בהתנחלויות עם אישורי בנייה לפלסטינים על אדמתם שלהם. זה עוד ניסיון שלו להגשים את חזון הסיפוח המסוכן שלו. עצרנו אותו פעם אחת ונעצור אותו שוב".

עוד פנה עודה "לחברים ממרצ", בשאלה: "מה המשמעות של מכתב המתנגד להחלטת הממשלה לבנות 2200 דירות למתנחלים בשטחים הכבושים? זו החלטה ממשלתית שמקדמת השתלטות על אדמות פלסטיניות במטרה למנוע מהעם הפלסטיני לממש את זכותו להגדרה עצמית. האם המטרה שלכם הייתה להחליף את נתניהו בממשלה שממשיכה את מדיניותו?". ח"כ עודה הוסיף "אתם יכולים למנוע את ההחלטה ולא רק להתנגד אליה ולהישאר בממשלה. התנגדתם לחוק איחוד משפחות, התנגדתם לחיבור הבתים שלנו לחשמל והתנגדתם להקמת ועדת חקירה בעניין הפשיעה והאלימות. עכשיו אתם מסתפקים במכתב למרות שאתם יכולים להפיל את ההחלטה המסוכנת ביותר של הממשלה עד כה? כולי תקווה שתקבלו החלטה נכונה ונחרצת".

לדברי ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) "אישור בניה בהתנחלויות הוא אישור של פשע מלחמה. אישור בניה פלסטינית הוא מחויב המציאות ונדיר כל כך. 'ממשלת השינוי' ממשיכה בהעמקת הכיבוש והסיפוח הזוחל. אין חדש תחת השמש. ברכות למנסור עבאס בונה ההתנחלויות."

 

עוד בנושא:

קטל הפלסטינים בשטחים הכבושים נמשך בשיטתיות ומרצ שותקת