רק כשליש מהציבור תומך בסיפוח בקעת הירדן; מק"י וחד"ש: תכנית טראמפ נועדה להיכשל

רק כשליש מהציבור הישראלי תומך בסיפוח חדצדדי של בקעת הירדן, ואפילו בימין פחות ממחצית ממי שמגדירים עצמם כימנים תומכים במהלך. כך עולה מסקר שפורסם אתמול (שישי) באתר וואלה. עוד עולה מהסקר כי רק 35% מהמשיבים תומכים בסיפוח חדצדדי של הבקעה, בעוד 30% מתנגדים ו-35% השיבו "לא יודע".

מהסקר עולה שבימין יש שיעורי תמיכה גבוהים בסיפוח חדצדדי של הבקעה – 48%, אך אין תמיכה חד משמעית: 21% ממי שמגדיר את עצמו כימין אמרו כי הם אינם תומכים בכך, ו-31% השיבו "לא יודע". בקרב תומכי כחול לבן מי שמגדיר את עצמו כ"מרכזשמאל"רק 20% תומכים בסיפוח חד צדדי, 44% אינם תומכים, ו-36% אינם יודעים. לדברי עורכי הסקר "המגמה שעולה מהשיעורים הגבוהים של המשיבים נטולי העמדה בסקר מאותתת שסוגיית הסיפוח או החלת הריבונות על השטחים הפלסטינים הכבושים, עם הסכם או בלי, אינה ברורה ונהירה ליותר משליש מהציבור הישראלי".

יצוין שמפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) והחזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) פרסמו אמש הודעה לפיה הן דוחות כלל ועיקר את מה שמתקרא "עסקת המאה" אותה רוקח הממשל האמריקאי עם ממשלת ישראל ובקנוניה עם משטרי המפרץ. התכנית נועדה לכישלון ידוע מראש.

מדובר בעסקה שאינה רק ניסיון מילוט של טראמפ ושל נתניהו כל אחד מהמשבר שלו; אלא בעיקר ביטוי למדיניות של האימפריאליזם האמריקאי ובעלי בריתו לחיסול זכות ההגדרה העצמית של העם הפלסטיני ולהנצחת משטר העליונות היהודית בין הירדן לים; לארגון מחדש של האזור לפי האינטרסים האמריקאים ובשירות מדיניות הסיפוח וההתנחלות של ישראל; ונגד הכוחות המתנגדים להגמוניה האמריקאיתישראלית ולעוינות ולתוקפנות כלפי מדינות ועמי האזור.

העסקה המגונה היא לא תכנית שלום אלא פשע מלחמה ומתכון ודאי לפיצוץ בארץ ובאזור. לא יהיה שלום ללא סיום הכיבוש ופירוק ההתנחלויות, והקמת מדינת פלסטין העצמאית בגבולות 4 ביוני 1967 שבירתה ירושלים המזרחית, וזכות השיבה לפליטים הפלסטינים לפי החלטות האו"ם. זה הפתרון שנשען על ההחלטות הבינלאומיות ושרוב מדיונות ועמי העולם תומכים בו. זה הפתרון שיכול לשחרר את העם הפלסטיני ואת העם בישראל מהכיבוש וממלחמות עקובות מדם.

מק"י וחד"ש מזהירות כי היגררותם של מנהיגי כחוללבן אחר העסקה ואחרי סיפוח בקעת הירדן יביא להנצחת שלטון נתניהו. מי שרוצה להיות אלטרנטיבה אמיתית לנתניהו צריך להציג חלופה למדיניות הנצחת הכיבוש וההתנחלויות וההתכחשות לזכויות העם הפלסטיני.
מק"י וחד"ש קוראות לכל הכוחות השפויים בעולם להתנגד לתכנית אווילית ולהכשילה, ולבלום את טראמפ ונתניהו. מק"י וחד"ש קוראות לכל הכוחות הערבים והיהודים תומכי השלום להגביר המאבק לסיום הכיבוש ולכינון שלום צודק שבבסיסו הקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל.