רק הסוציאליזם יכול לשמור על סין: בבייג'ינג ציינו 100 שנה להקמת המפלגה הקומוניסטית 

ברחבי סין מציינים היום (חמישי) 10 שנה לייסוד המפלגה הקומוניסטית. הנשיא הסיני ויו"ר המפלגה, שי ג'ינפינג, נשא נאום בכיכר טיאננמן במרכז הבירה, בייג'ינג.

הנשיא הסיני ויו"ר המפלגה הקומוניסטית, שי ג'ינפינג, בעת נאומו בכיכר טיאננמן במרכז בייג'ינג (צילום: סוכנות הידיעות שינחואה) 

 

את נאומו הלילה, שנמשך כשעה, הקדיש שי להתקדמות הרבה שהתחוללה בארצו מאז ניצחון המהפכה בהנהגת מאו ב-1949 ועד היום. הוא גם הזהיר כי כוחות זרים שיטרידו את ארצו – "ראשם יספוג מהלומה". הוא שיבח את "העולם החדש" שיצרו האזרחים הסינים בהנהגת הקומוניסטים. "העם הסיני טוב לא רק בהרס העולם הישן – הוא גם יצר עולם חדש", אמר שי, והדגיש "רק הסוציאליזם יכול לשמור על סין".

בנאומו הלילה אמר שי כי הסינים לעולם לא יאפשרו לשום כוח זר לפלוש, לדכא או להשפיל אותם. "כל מי שיעז לעשות זאת – ראשו יוטח בחומת הברזל הגדולה שיצרו יותר מ-1.4 מיליארד תושבי סין", הצהיר נשיא סין. הוא זכה לתשואות מהקהל – יותר מ-70 אלף איש שהוזמנו במיוחד לחגיגה בכיכר. בשעות שלאחר מכן הפכה ההצהרה של שי לנושא חם ברשת החברתית "ווייבו", המקבילה הסינית לטוויטר.

"פתרון בעיית טייוואן ואיחוד מלא של המולדת הם משימותיה ההיסטוריות הקבועות של המפלגה הקומוניסטית הסינית ושאיפתו של כלל העם הסיני", הוסיף שי בנאום לרגל 100 שנה להיווסדה של המפלגה. "כל בני סין ובנותיה, משני צדיו של מצר טייוואן, חייבים לפעול יחד, להתקדם מתוך סולידריות".

 

סרטון – מציינים 100 שנה להקמת המפלגה הקומוניסטית הסינית:

https://www.facebook.com/XinhuaNewsAgency/videos/852554088688387