רוקחים בכללית שבתו בגלל אלימות כלפי צוותי רפואה; אסיפת מחאה בבי"ח העמק

רוקחים בקופת חולים כללית שבתו היום (ראשון) בגלל אלימות כלפי צוותי רפואה. כמו כן, במרכז הרפואי העמק בעפולה נערכה בצהריים אסיפת מחאה נגד אלימות כלפי צוותים. בעקבות אירוע שהתרחש ביום חמישי האחרון במיון. מטופל שהתפרע וגרם נזק לרכוש, ורק בזכות מעגל האבטחה, לא נפגע איש מאנשי הצוות.

תקיפת הצוות המטפל והרס הציוד מצטרפים לשורה ארוכה של מקרי אלימות חמורים כנגד הצוותים המטפלים בבתי חולים, במרפאות ובמרכזים לבריאות הנפש. בהסתדרות הרפואית דורשים בין היתר הצבת שוטרים במוסדות רפואה ותגבור האבטחה.

אסיפת מחאה נגד אלימות כלפי צוותי רפואה שנערכה היום בבית החולים העמק בעפולה (צילום: מרכז הרפואי העמק)

כאמור, בשירותי הבריאות כללית הרוקחים שבתו בעקבות תקיפת מנהלת בית המרקחת ביום חמישי האחרון במרפאה בפתח תקווה. איגוד הרוקחים, שיזם את השביתה, דורש מהנהלת כללית ומגורמים נוספים לנקוט בצעדים כדי להבטיח את שלומם של הרוקחות והרוקחים. הרוקחת פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים בילינסון בעיר. זמן קצר לאחר האירוע, המשטרה עצרה את החשוד לאחר סריקות שנערכו במקום, ובכוונתה להאריך את מעצרו.

יו"ר איגוד הרוקחים בהסתדרות, שימי הללי מסר לקראת השביתה: "הרוקחות והרוקחים שובתים היום כי הם מבינים שרק צעד כזה יכול לגרום הן להנהלת הכללית והן לגורמים נוספים להתעורר". לדברי הללי, "לא יעלה על הדעת שרוקחת או רוקח יגיעו לעבודה מבלי להיות בטוחים שהם יחזרו הביתה בשלום. האירועים האלה הולכים ומצטברים והופכים למכת מדינה. גם הנהלת הכללית וכל הגורמים הממשלתיים הנוגעים בדבר חייבים לתת על כך את הדעת. אנחנו מקווים שצעד המחאה שלנו יגרום להם להתחיל להתעורר".

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, חיזק את ידיהם של הרוקחות והרוקחים בשירותי בריאות כללית ומסר "על כולנו לשלב ידיים ולהתמיד במאבק עד למיגור מגפת האלימות במערכת הבריאות". פרופ' חגי שוחח במהלך סוף השבוע עם הללי, והבטיח לו כי ההסתדרות הרפואית נחושה להמשיך בצעדיה כחלק מהמאבק בו פתחה.

 

עוד בנושא:

איגודי עובדים נוספים הצטרפו לשביתת הרופאים במחאה על מקרי האלימות הקשים