רוצים להעמיד לדין את ח"כ כסיף: שוטרים רצו למנוע הצטרפותו למפגינים במאספר יטא

פרקליט המדינה, עו"ד עמית איסמן, קיבל את עמדת המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד מומי למברגר, ופרקליט מחוז ירושלים, עו"ד דני ויטמן, כי יש להעמיד לדין את ח"כ כסיף בגין תקיפת שוטר, על כך מסר אמש (שלישי) העיתון "גלובס". כעת התיק ממתין להחלטה הסופית של היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, שצפויה לזמן את כסיף לשימוע לפני הגשת כתב האישום.

המשטרה, על דעת בהרב-מיארה, החליטה לזמן לחקירה באזהרה את ח"כ כסיף, וזאת בגין תקיפת שוטר באירוע שהתרחש בעת הפגנה שנערכה בדרום הר חברון בשטחים הפלסטינים הכבושים בחודש מאי 2022, בו לדברי המשטרה תועד כסיף תוקף שוטר במכת אגרוף לפניו. ח"כ כסיף הגיע להפגנה במסאפר יטא נגד הכוונה לגרש את התושבים הפלסטינים מבתיהם.

ח"כ כסיף טען כי לא תקף כלל את השוטר. לדבריו, "השוטרים הפרו את חסינותי שוב ושוב במהלך התהלוכה השקטה ומנעו ממני את תנועתי החופשית. הגדיל לעשות אחד השוטרים, כשאיים ואמר לחברו: 'אם הוא ימשיך – לא רק אעצור אותו, אלא אירה בו'. אותו שוטר סירב למסור לי את שמו ואף האשים אותי שאיימתי לדרוס אותו. שוב המשטרה משקרת כדי לכסות על אלימותה, מחדליה ופשעיה".

יצוין שבצעד חריג וללא תקפדים, ח"כ כסיף הורד אתמול לפנות בוקר מהדוכן בכנסת לאחר שקרא בנאומו למרי אזרחי כפי שעשו בעבר נציגי האופוזיציה במשכן. "במשמרת שלי לא יפגעו בסמלי המדינה", תירץ את מהלך ח"כ ואטורי (הליכוד) שניהל את הישיבה בתפקידו כסגן יו"ר הכנסת והורה לסדרני הכנסת לפעול. כשמחה כסיף על הפסקת נאומו, קרא לעברו בערבית ח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית) "קישטה" ו"ברה, ברה". יצוין שלמנהל המליאה אין סמכות על הפסקת נאום של חבר כנסת שאומר דברים שחוסים תחת חופש הביטוי.

"זה לא ייגמר בהורדה מכוח מבימת המליאה בניגוד לחוק", הזהיר ח"כ כסיף. "הם לא ינוחו עד שישתיקו כל קול מחאה וידכאו כל מרחב דמוקרטיה; כך נראית דיקטטורה. שביתה כללית היא הכלי שיעצור את הדהירה לשלילת כל החירויות שלנו וכך נעשה ביום שני הקרוב, נשבית את הדיקטטורה; מרי אזרחי עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מידי".

לבסוף כסיף הוצא בכוח מהמליאה ואחריו גם חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן (חד"ש-תע"ל) וח"כ אלמוג כהן שליבה את היצרים. זמן קצר לאחר מכן הוצא מהמליאה גם חבר הכנסת גלעד קריב (העבודה) שעלה לדוכן ותקף במילים קשות וחריפות את היו"ר. ח"כ תומא-סלימאן (חד"ש תע"ל) הגיבה לצעדיו של  ואטורי ומסרה: "‏הלילה נחצה קו אדום נוסף בהשתוללות הפאשיסטית של הקואליציה. ההחלטה להוריד את חברי עופר כסיף מבמת הנאומים היא רצון להשתיק קול שמתנגד ומשמיע דעה אחרת, החלטה שהיא דריסה של תקנון הכנסת עצמו. ככה מתנהל מי ששואף לדיקטטורה על מלא, בושה וחרפה. עומדת לצד חברי עופר כסיף".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/112710