רופאים ומתמחים ישבתו במשך יממה ובמהלכה יפגינו בכיכר הבימה במרכז ת"א

ההסתדרות הרפואית (הר"י) הודיעה הבוקר (ראשון) לכל הרופאות והרופאים שמחר בשעה 7:00 תפתח בשביתת אזהרה ל-24 שעות. השביתה כוללת את כל בתי החולים הכלליים, הגריאטריים, הפסיכיאטריים והשיקומיים בכל הארץ. במסגרת השביתה ישבתו גם הרופאים העובדים בלשכות הבריאות, רופאי ביה"ס, רופאים העובדים במשרדי ממשלה ובמוסדות רפואיים אחרים וכן רופאים הממלאים תפקידים אדמיניסטרטיביים. השביתה תכלול את מרפאות הקהילה, לשכות הבריאות ובמשרדי הממשלה ובכל עיר גדולה תפעל מרפאה ראשונית תורנית אחת.

עוד נמסר "אנחנו שובתים בגלל הכוונה לפטר רופאים ורופאות ובגלל פגיעה בתנאי העבודה ובגלל ההתנהלות הכוחנית והבריונית מצד משרד האוצר בשבועות האחרונים, ובעקבות התחזקות המגמה על רקע הוואקום השלטוני". מהר"י הבהירו שכפי שבמתכונת שבת וחג פועלים טיפולי חירום – שירותי דיאליזה דחופים, טיפול נמרץ, חדרי מיון, חדרי לידה, פגיות וטיפולים אונקולוגיים – כך גם יפעלו במהלך שביתת האזהרה.

גם הרופאים המתחמים, החברים בארגון מרשם, מצטרפים לשביתה ויפגינו מחר, בשעה 11:00 בכיכר הבימה במרכז תל-אביב. ממרשם נמסר "ביום שני, אנחנו לא רק שובתים. אנחנו יוצאים להפגנת המתמחים הגדולה ביותר שנראתה. את הזעקה שלנו ישמעו בכל מקום בארץ כי מי שמחליט לבטל עכשיו את מעט התקנים שנוספו בתקופת הקורונה, פשוט יורק לנו בפרצוף – ועלינו לא יורקים". לדברי ארגון המתמחים: "אנחנו קורסים תחת העומס הקיים ואין מקום לקצץ תקנים במערכת הבריאות הציבורית. אנחנו תורנים על כ-60 חולים כי אין תקנים, מתמחות עוברות הפלה תוך כדי תורנות וממשיכות לעבוד כרגיל כי אין תקנים, אנחנו עובדים 26 שעות כי אין תקנים".

יצוין שהר"י החליטה בשבוע שעבר לקיים שביתת אזהרה על רקע כוונת ממשלת הימין לקצץ את 600 תקני הרופאים הזמניים שהוקצו בזמן משבר הקורונה. בהר"י הדגישו "מדובר בשביתת אזהרה כאות מחאה על ההתנהלות השערורייתית של משרד האוצר בשבועות האחרונים, הכוללת פגיעה בתנאי העבודה של המתמחים בפתולוגיה, כוונה לגרוע 600 תקנים של רופאים ורופאות שניתנו בשנה החולפת, ופרסום טענות מכפישות ומחוסרות כל יסוד בדבר חריגות שכר לכאורה של רופאי קופ"ח כללית."

 

פרטים נוספים על השביתה:

https://www.facebook.com/events/459903798574702

 

עוד בנושא:

המתמחים יפגינו במרכז ת"א בעת השביתה של ההסתדרות הרפואית ביום ב' הקרוב

ההסתדרות הרפואית החליטה על שביתת אזהרה בת 24 שעות ביום ב' הקרוב

ההסתדרות הרפואית עומדת להכריז על שביתה בעקבות קיצוץ התקנים בבתי החולים