רופאים בכירים דורשים מהר"י להצרף למחאה נגד ההפיכה; הרוקחים הכריזו סכסוך עבודה

רופאים בכירים דורשים מההסתדרות הרפואית (הר"י) להצטרף למערכה נגד ממשלת הימין וההפיכה המשטרית. כך מסרה היום (שלישי) עורכת תחום הבריאות בתאגיד השידור הציבורי, קטי דור, ביומן הבוקר של רשת ב'. על פי הדיווח 66 רופאים בכירים חתמו על הפנייה, ובהם 30 יושבי ראש של איגודים שונים כגון טיפול נמרץ, אורתופדיה, משפחה ועוד. הם חוששים מהפרה נרחבת של זכויות אדם וזכויות החולה כתוצאה מההפיכה הימנית. יצוין שרופאים וצוותי רפואה לקוחים חלק פעיל מאוד במחאה זה שבועות ארוכים.

"ההסתדרות הרפואית מייצגת את כלל הרופאים, זאת קבוצה הטרוגנית. חלק מהרופאים תומכים ברפורמה וחלק אחר לא תומך בה. אנחנו רוצים לשמור על הרופאים. כל זמן שלא פוגעים ברופאים וברפואה, אנחנו לא מתערבים", כך הסביר לאחרונה פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית, את הימנעות הר"י מהשתתפות במחאה נגד ההפיכה המשטרית

בתוך כך, איגוד הרוקחים הכריז אתמול (שני) על סכסוך עבודה בעקבות סעיף בחוק ההסדרים הקובע כי יוענקו סמכויות יתר לטכנאי בתי מרקחת שאינם רוקחים. באיגוד טוענים כי "הצעד עשוי להוביל לסכנה מוחשית לבריאות הציבור, וכן יביא לשחיקה גם בשכרם של הרוקחים". באיגוד דורשים שמשרד האוצר להסיר את הסעיף מהחוק.

הצעת החוק מגדירה את התפקיד החדש של "טכנאי בית מרקחת" כאדם שסיים 12 שנות לימוד ועבר הכשרה נוספת שיגדיר משרד הבריאות בהמשך. טכנאי יהיה רשאי למסור למטופלים תרופות מרשם אחרי שרוקח הדריך וייעץ למטופל, ותרופות ללא מרשם. בנוסף, הטכנאי יוכל לבצע הכנות רוקחיות "פשוטות", אך בחוק לא מוגדר מהי "הכנה רוקחית" כזו.