רוכבי אופניים מחו במרכז תל-אביב; ח"כ חנין: אגיש הצעת חוק להגנת הרוכבים

רוכבי אופניים רבים יצאו בשעות הצהריים (שישי) ברכיבת מחאה ברחובותיה המרכזיים של תלאביב. בשעה 11:00 החלה הרכיבה ההמונית ובשעה 12:30 הם הגיעו לכיכר רבין בה נערכה באותת שעה עצרת ישראליתפלסטינית של פורום ההורים השכולים תחת הכותרת "חלאס".

2018-12-14_174157

ח"כ דב חנין בעת המפגש עם הרוכבים, היום, בכיכר רבין בתלאביב (צילום: זו הדרך)

מארגני ההמחאה, אנשי "תנועת אופניים", מסרו בעת היציאה: "נרכב באותם הרחובות בהם מחלקים לנו קנסות על הכביש כשאנחנו יורדים מהמדרכה ונמנעים מחיכוך עם הולכי רגל. נרכב בכבישים בהם אנו מסכנים את חיינו יום יום בהיעדר תשתית בטוחה ונפרדת לכל רוכבי הדוגלגליים. מחר כולם יראו שאנחנו כאן ואנחנו דורשים תשתיות רכיבה רציפות ובטוחות".

בהגיעם לכיכר הם פגשו את ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת) שאמר להם "בקרוב אביא להצבעה את הצעת החוק שלי לעידוד תחבורת אופניים, שעברה בכנסת ברוב עצום בקריאה ראשונה לפני 10 שנים, ובכנסת הנוכחית 61 ח"כים מכל הסיעות חתומים עליה כיוזמים. היא זוכה לתמיכת ארגוני סטודנטים, ארגוני בריאות, ארגונים חברתיים וסביבתיים ולתמיכה ציבורית רחבה. ההצעה תעודד את השימוש באופניים, תגביר את הנגישות, ותתרום לאיכות החיים והסביבה, לצמצום הפערים החברתיים ולהגברת בטיחות בדרכים. היא תצמצם את הקונפליקטים בין רוכבי אופניים להולכי רגל ובין רוכבים לנהגים באמצעות הסדרת שבילי אופניים בטוחים מופרדים מתנועת הולכי הרגל ורוכבי האופניים".

תנועת אופניים: https://www.facebook.com/CyclistsTLV