רדיפה פשיסטית ללא הפסקה: אם תרצו רוצה לבטל הופעה של תאמר נפאר באונ' ת"א

הארגון הפשיסטי "אם תרצו" מנסה למנוע אירוע של תא חד"ש באוניברסיטת תל-אביב שיתקיים ביום שלישי הקרוב בשעה 19:00 בהשתתפות הראפר תאמר נאפר. במכתב ששלחה אורית אליהו רכזת "אם תרצו" באוניברסיטה יחד עם ראשי תאי הימין  דרור ולביא נכתב: "אנו קוראים לאגודת הסטודנטים בתל אביב והנהלת האוניברסיטה שלא לאשר את קיום האירוע עד שיובהר כי הזמר המסית אינו מגיע".

באוניברסיטת תל-אביב הבהירו שהאירוע "אינו מאורגן או ממומן על ידי האוניברסיטה, ולמותר לציין, גם לא אירוע שאותו יזמה האוניברסיטה או מי מיחידותיה. מדובר בפעילות חברתית ולא פוליטית של תא תלמידים אחד מיני רבים הפועל בקמפוס לרגל פתיחת שנת הלימודים – ההיתר ניתן לפעילות זו בלבד".

לדברי הנהלת האוניברסיטה "פעילות מעין זו היא דבר שבשגרה ותאים סטודנטיאליים נוהגים לקיימה. אנו מחויבים כמובן מתוך הכרתנו ומחויבות לרוח האוניברסיטה וגם עפ"י חוק לאפשר לתלמידים לקיימה – כל עוד אין בה משום הפרה של החוק והתקנות (דוגמת אירוע הסתה ועידוד לאלימות). בברור למול מארגני האירוע הדגשנו את החובה לשמור על הנהלים והתקנות, ובראש ובראשונה, על החוק והובטח לנו בידי מארגני האירוע כי יקפידו על כך".

ביולי האחרון הראפר מלוד שצבר אהדה גדולה בתוך החברה הערבית, הוזמן להופיע בעכו במסגרת אירועי הקיץ שיזמה העירייה. אבל כעבור זמן קצר הוחלט לבטל את הופעתו ללא הסבר מפורט. תושבים רבים טוענים כי ההופעה בוטלה עקב לחץ מצד מפלגת עוצמה יהודית הגזענית.  כמו כן, משרד הרווחה והביטחון החברתי בראשות השר היוצא מאיר כהן עצר באפריל האחרון את תמיכתו בתשדיר בכיכובו של נפאר לאחר פנייה של יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/110855