רדיפה פוליטית של הכיבוש: שנתיים מאסר לחברת הפרלמנט הפלסטיני ח'אלדה ג'ראר

בית המשפט הצבאי במחנה עופר גזר שבשטחים הפלסטינים הכבושים אתמול (שני) שנתיים מאסר על חברת הפרלמנט הפלסטיני ח'אלדה ג'ראר, בגין "חברות ונשיאת משרה בהתאחדות בלתי מותרת". ג'ראר הורשעה במסגרת הסדר טיעון בגין פעילותה בארגון החזית העממית לשחרור פלסטין. לאחר ניכוי תקופת מעצרה, ייוותרו לה שמונה חודשי מאסר. העונש הורכב מ-20 חודשי מאסר בפועל בצירוף הפעלה של ארבעה חודשי מאסר על תנאי שהוטלו עליה בגין עבירות דומות ב-2015. ג'ראר תחויב גם בתשלום קנס של 4,000 שקל.

לדברי ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) "המאסר החוזר של חברת הפרלמנט הפלסטיני ג׳ראר הוא עוד שלב במסע הרדיפה של הכיבוש הישראלי אחריה. זהו מאסר פוליטי של מנהיגה פלסטינית אמיצה שפועלת נגד הכיבוש – ומואשמת בהאשמות מופרכות שנובעות מפעילותה הפוליטית".

חברת הפרלמנט הפלסטיני ח'אלדה ג'ראר עם שחרורה מכלא הישראלי ביוני 2016 (צילום ארכיון: זו הדרך)

 

עו"ד ג'ראר, בת 58, פעילה למען זכויות האסירים הפלסטינים ובארגוני זכויות אדם. מאז 1998 נאסר עליה לעזוב את ישראל בשל פעילותה הפוליטית. ב-2006 נבחרה למועצה המחוקקת הפלסטינית, כנציגה בסיעת אבו עלי מוסטפא שבראשה עמד מזכ"ל החזית העממית, אחמד סעדאת, המרצה עונש מאסר של 30 שנה על מעורבות בהתנקשות בחיי רחבעם זאבי. ב-2 באפריל 2015 נעצרה על ידי כוחות הכיבוש והועברה למעצר מנהלי בכלא השרון.  מאוחר יותר נשפטה ל-15 חודשי מאסר ולקנס של 10 אלף שקל. ב-3 ביוני 2016, 14 חודשים לאחר מעצרה הראשוני, שוחררה מהכלא הישראלי. ביציאה קיבל את פניה יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש). ב-2 ביולי 2017 נעצרה שוב במעצר מנהלי שהוארך ארבע פעמים. היא ריצתה את המעצר בבית הסוהר דמון והשתחררה ב-28 בפברואר 2019. ב-31 באוקטובר נעצרה שוב, במסגרת גל מעצרים של פעילי החזית העממית.

בהודעה שפרסם אתמול הארגון זכויות אדם הפלסטיני אדמיר, בו פעילה ג'ראר, נאמר כי גזר הדין מוכיח כי ישראל פועלת במכוון נגד ההתנגדות הפוליטית והמדינית לכיבוש, ועושה שימוש במערכת המשפט הצבאית כדי לאכוף מדיניות של שליטה ופגיעה בעם הפלסטיני.