רבע מיליון עובדי חברת המשלוחים UPS בארה"ב מתכוננים לשביתה ממושכת

כרבע מיליון עובדי חברת השילוח UPS עומדים עכשיו בפני מאבק על שיפור תנאי העבודה והשכר. העובדים בחברת United Parcel Service הצביעו ביום שלישי האחרון על הצעת האיגוד לפתוח בשביתה, במידה והמו"מ על חידוש ההסכם הקיבוצי ייכשל, ו-93% תמכו בהצעה. המשמעות היא שלאיגוד יש סיכוי טוב יותר לקבל את מבוקשו. נציג האיגוד הסביר: "הצעד נותן לנו עמדה טובה יותר למיקוח מול ההנהלה כדי להשיג הסכם טוב יותר לכלל העובדים ברחבי ארצות הברית".

2018-06-07_195422

משמרת מחאה בשביתת חברת המשלוחים ב-1997 (צילום: איגוד העובדים)

תוקף ההסכם הקיבוצי עומד לפוגע בסוף חודש יולי הקרוב. אם המו"מ לא יסתיים לשביעות רצונם של העובדים ונציגיהם עד סוף החודש הבא, ייתכן ובחברת המשלוחים תפרו. השביתה הראשונה מזה שנים רבות. השביתה האחרונה התרחשה בשנת 1997 ונמשכה למעלה משבועיים. המחלוקת הנוכחית בין העובדים להנהלה מגיעה על רקע הניסיון להדביק את הביקוש הרב בעידן המסחר האינטרנטי על ידי אוטומציה של המערכות.

הנושאים שעומדים על הפרק קשורים גם לענייני שכר ותנאי עבודה בעיקר הרחבת זמני הפצת המשלוחים במהלך סופי השבוע. בשנה שעברה התחילה UPS לבצע חלוקה בימי שבת על בסיס קבוע. בוועד אומרים כי בהנהלה מעוניינים שמערך ההפצה יתרחב מעבר, גם ליום ראשון. על פי נתונים האיגוד נהג שעובד במשרה חלקית בחברת המשלוחים משתכר כ15 דולר לשעה. מי שעובד במשרה מלאה, משתכר 36 דולרים לשעת עבודה, שהם 75 אלף דולר בשנה.