רבים צעדו אמש נגד ממשלת נתניהו בת"א, נס ציונה, גדרה, ערד, עומר ורעננה

מאות הפגינו אמש (חמישי) בתל אביב נגד ממשלת הימין של בנימין נתניהו. הם צעדו במשך כשלוש שעות כשהם נושאים דגלים, כרזות ומיצג של צוללת מתנפחת. המצעד יצא מכיכר הבימה ובהגיעם עמדו מול מטה המשטרה ביפו, הצועדים קראו "תורידו את המדים תצטרפו למפגינים". שוטרי מג"ב שהוצבו במקום דחפו את המפגינים והוציאו את האוויר ממיצג הצוללת

מאות גם מחר אמש בנס ציונההמפגינים צעדו ברחבי העיר ולאחר מכן התכנסו ברחבת היכל התרבות העירוני, שם הדליקו נר ראשון של חנוכה. קבוצה של עשרה פעילי ימין הלכה לצד המפגינים עם שלטים שעליהם נכתב "שמאלנים בוגדים". הפעילים קיללו את המפגינים וכוחות משטרה שהיו במקום חצצו בין הקבוצות. בשבועות האחרונים ספגו פעילי המחאה בנס ציונה איומים מתומכים של ראש הממשלה, שנשאו שלטים עם הכיתוב "שמאלנים בוגדים". הפגנות נוספות נערכו אתמול גם בגדרה, ערד, רעננה, עומר ובעשרות צמתים ברחבי הארץ. מחר (מוצ"ש) צפויות שוב הפגנות גדולות ליד מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, ליד מעונו הפרטי של נתניהו בקיסריה ובתלאביב.

יצוין ששער גיליון השבוע של "זו הדרך" נכתב כי "בפני שוחרי הדמוקרטיה והשוויון בישראל ניצב שוב האתגר לשלוח את נתניהו הביתה (או לבית הסוהר, המוקדם שביניהם). מחצית הכוס המלאה בניסיון שנצבר בשנתיים האחרונות היא שנתניהו לא מצליח להרכיב קואליציה פוליטית יציבה כדי למשול ולמנוע את העמדתו לדין. מחצית הכוס הריקה היא שנתניהו מצליח לתמרן גורמים באופוזיציה (כחול לבן, העבודה, רע"מ) ולנטרל אותם".

ועוד, לדברי השבועון "בשנה האחרונה נוספו גורמים נוספים המכרסמים בשלטון הימין, ובייחוד המשבר הבריאותי, הכלכלי והחברתי חסר התקדים שממשלת השיתוק הלאומי לא מסוגלת להתמודד עמו. אחד המכשולים המרכזיים העומדים בפני שלטונו של נתניהו היא המחאה הרחבה הנמשכת זה חודשים רבים. את המחאה זו אסור להפסיק – ובמיוחד בעת מערכת בחירות".

עוד המחאה בגיליון השבוע של "זו הדרך" (עמ' 1, 3 ו-10)

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/12/G48_2020.pdf