רבבות צפויים להשתתף בהפגנה נגד הגירוש בכיכר רבין; מחאה של סטודנטים באונ' ת"א

רבבות צפויים להשתתף מחר (מוצ"ש) בשעה 20:00 בהפגנה נגד גירוש הפליטים ומבקש המקלט האפריקאים שתיערך בכיכר רבין בתלאביב. הסעות יצאו מרחבי הארץ וממטה המחאה נמסר "אפשר לעמוד לצד תושבי ותושבות דרום תל אביב הוותיקים וגם לצדם של מבקשי ומבקשות המקלט. לא נסכים להסתה ולשיסוי של קהילה אחת בקהילה שניה. גירוש אנשים אל עתיד לא בטוח, לא ישפר את מצב השכונות ולא ניתן שנעשה זאת בשמנו". גם חד"ש ומק"י הצטרפו לקריאה להצטרף להפגנה ולמחות נגד המדיניות הגזענית של ממשלת הימין.

2018-03-23_171746

אמש (חמישי) בכנס שנערך באוניברסיטת תל אביב, סטודנטים הפעילים נגד הגירוש התפרצו לדבריו של פרופ' שלמה מור יוסף, מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, שניסה להגן על מפעל הגירוש, הכליאה והרדיפה של מבקשי המקלט. "באנו להזכיר לו שאנחנו לא קונים את התמונה הוורודה שהוא מצייר, כי האחריות המוסרית שלו היא ברורה כשמש: פרופ' מור יוסף, עליך האחריות לא לגרש בני אדם לעוד מסע פליטות!", מור יוסף השתתף בדיון על "מדיניות ההגירה והפליטים בישראל" בבית הספר לעבודה סוציאלית.

הדרישות המרכזיות, מחר, בכיכר רבין יהיו: "לעצור את הגירוש; תכנית ממשלתית לשיקום השכונות בדרום תל אביב; מדיניות מקלט אחראית בחינת בקשות מקלט לפי סטנדרטים בינלאומיים; פיזור וקליטה של מבקשי המקלט ברחבי הארץ בישובים מבוססים בערים השונות, בקיבוצים ובמושבים והפסקה מידית של הפינויים של תושבי ותושבות דרום תל אביב מבתיהם".

"לקראת חג הפסח, סמל מובהק ביהדות ליציאה מעבדות וחירות ולאהבת הגר, נקרא לממשלת ישראל לפעול ברוח החג. לשנות את המדיניות, לא לפנות אנשים מבתיהם לאפשר קליטה ומדיניות הגירה שתטיב עם כל אזרחי ישראל והפליטים שבאו בשעריה בעשור האחרון", הדגישו.

ההפגנה בכיכר רבין בפייסבוק:

https://he-il.facebook.com/events/156604118336536

תרומה למאבק של דרום תל אביב נגד הגירוש:
https://my.fundme.org.il/he/campaign/southtlv
תרומה למימון העצרת ופעילויות שטח נוספות של עוצרים את הגירוש:
https://www.giveback.co.il/project.aspx?id=2791