רבבות הפגינו ברחבי הארץ בדרישה להסתלקותו של נתניהו מן השלטון

משטרה פינתה הלילה בסביבות השעה 1:00 (בין שבת לראשון) מספר מפגינים שמחו נגד ראש הממשלה המואשם בפלילים, בנימין נתניהו, בסמוך למעונו בכיכר פריז בירושלים. השוטרים עצרו את צלם "הארץ", אוהד צויגנברג, ששוחרר כעבור זמן קצר, ועוד שלושה פעילים. כ-15 אלף מפגינים על פי העיתונות וכ-32 אלף לפי אנשי "הדגלים השחורים", מחו אמש מול מעון ראש הממשלה ובהם ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) יחד עם פעילי חד"ש, מק"י והנוער הקומוניסטי. אלפי מפגינים מחו גם מול ביתו הפרטי של ראש הממשלה בקיסריה, בגשרים, בצמתים ובכבישים מרכזיים ברחבי הארץ. יצוין שזו השבוע הרביעי ברציפות בהם ההפגנות בבלפור היו להמוניות ומספר המפגינים עולה מדי מוצ"ש.

פעילי הנוער הקומוניסטי מניפים כרזה, אמש, ליד כיכר פריז בירושלים (צילום: זו הדרך)

הבוקר, שבו פקחים של עיריית ירושלים ושוטרים, זו הפעם השלישית בשבוע האחרון, ופינו את מאהל המחאה בגן העצמאות. זאת, לאחר שלדברי העירייה היא התירה למפגינים ללון בגן במתחם מסוים וללא אוהלים. מהמפגינים נמסר כי "פעם נוספת פקחי עיריית ירושלים מפנים כעת בכוח מאהל מחאה שהוקם לפי הנוהל העירוני, שהם עצמם שלחו". פעיל במאהל נעצר.

בתוך כך, הליכוד ונתניהו מוסיפים להסית נגד המפגינים וחד"ש. נתניהו פרסם צילום ובו כרזה של חד"ש שצולמה אמש בהפגנה כדי להוכיח שהדורשים את התפטרותו "הם שמאל" ומפלגת הליכוד מאשימה את חדשות 12 בעידוד ההפגנות נגד נתניהו, "בזמן שראש הממשלה נתניהו נלחם כדי להחזיר את כלכלת ישראל לשגרה ולהעביר כספים ומענקים לאזרחי ישראל, ערוץ 12 עושה הכל כדי לעודד את הפגנות השמאל הקיצוני של לפיד ואיימן עודה, שמסיתות לרצח נגד ראש הממשלה ומשפחתו".

סרטון ח"כ עופר כסיף מדווח, הלילה, מההפגנה בבלפור:

https://www.facebook.com/ofercass/videos/347456139755890/