ראשי ארגון השחקנים השביתו צילומים של סדרה; עובדי התרבות בחולון שבים לשבות

נציגי ארגון השחקנים שח"ם, ובהם יו"ר הוועד המנהל אסתי זקהיים, השביתו אתמול (ראשון) את צילומי סדרת הנוער "נעלמים" למשך כ-3 שעות בגלל פגיעה בזכויות השחקנים. רק לאחר השבתת הצילומים השיג הארגון את מבוקשו. הצילומים נערכו במושב נורדיה עבור העונה השנייה של סדרת הנוער "נעלמים", המשודרת בערוץ ניקלודיאון בהוט.

2017-07-10_215409

יו"ר שח"ם, אסתי זקהיים, בעת השבתת צילומי הסדרה "נעלמים", אתמול, בנורדיה (צילום: שח"ם)

"הגיעו אלינו תלונות משחקנים", מסרה זקהיים, "שאין נער או נערת מים על הסט, שלא דואגים להם, שאין שום תנאים, שהם רעבים, עייפים ומיובשים, בזמן צילומים בתקופה כזאת כשכל כך חם בחוץ. ניסינו להידבר, חיכינו כמה ימים, אבל לא חלה השתפרות. צריך לדאוג לשחקנים לתנאי מינימום, שיוכלו לנוח ולשתות. לא מדברים על משהו ברמת הפינוק. אין להם זמן לנשום, הם עושים חזרות, מצלמים וצריכים להיות במיטבם. הם כל הזמן על הסט, וצריך שיהיה להם חדר עם מיזוג, מים וקפה. כאן לא היה חדר מנוחה, לא היה מיזוג, לא היה מים, לא היה חלב, לא היה משהו מרענן כמו פרי או עוגייה. לא מדובר בדרישה לשמפניה".

העונה הראשונה של הסדרה "נעלמים" שודרה בין אפריל ליוני שנה שעברה, יוצר הסדרה והתסריטאי הראשי שלה הוא ירון ארזי והבמאי שלה הוא רני סער. בין השחקנים שכיכבו בה: דניאל ליטמן, ענבל ביבי, גאיה גור אריה, עדי אלון, ספיר בן רובי, דולב מסיקה, כרמל לוטן ונועם לוגסי. העונה השנייה צפויה לעלות בשנה הבאה.

אתמול הודיע ועד עובדי מוסדות התרבות בחולון המאוגד בכוח לעובדים ש"לצערנו ההנהלה חזרה בה מההסכמה לשבת איתנו לפגישת מו"מ ביום חמישי, והודיעה כי היא מבטלת את הפגישה. זאת, על אף שהודענו כי אנו מוכנים ללכת לקראתה ולהשהות את השביתות שנקבעו לשבוע הקרוב. אמנם אין זה מפתיע, משום שהיא כבר ביטלה בעבר וברגע האחרון פגישות שנקבעו מבעוד מועד, אבל הזלזול הזה בנו העובדים בכל זאת מצער כל פעם מחדש. על כן אנחנו ממשיכים בצעדים ארגוניים. היום ישבתו העובדים במשך שעתיים בספריית המדיטק בין השעות 17:00 – 19:00. מחר (שלישי) תתקיים שביתה בת שעתיים בספרית בן יהודה בין השעות 17:00 – 19:00; שביתה בת שלוש שעות במוזיאון העיצוב בין השעות 09:00 – 12:00 ושביתה בת ארבע שעות במוזיאון הקומיקס בין השעות 16:00 – 20:00. היום אחר הצהריים נערכה אסיפת עובדים באודיטוריום של המדיטק, במהלכה הוחלט על המשך המאבק. "אנחנו חזקים ומלוכדים – רק ביחד נצליח להגיע להסכם קיבוצי שייטיב עם העובדים!", נמסר מהוועד.