ראשונה בעולם: קובה החלה לחסן נגד קורונה ילדים וצעירים מגיל 3 ועד 18

קובה החלה לחסן ילדים וצעירים מגיל 3 ועד-18 נגד נגיף הקורונה. זו המדינה הראשונה בעולם בה ילדים מגיל 2 ועד 12 יקבלו את החיסון מתוצרת מקומית. על כך מסר בסוף השבוע העיתון "גראנמה" של המפלגה הקומוניסטית הקובנית. מדובר בחיסונים "עבדאללה" ו"סוברנה 02" שפותחו במוסדות המחקר המקומיים והמיוצרים בתעשיית התרופות הממלכתית.

החיסון נעשה בהדרגה, בשבועות הקרובים יחוסנו מתבגרים בני 12 עד 18 ולאחר מכן, בעוד כעשרה ימים,  יחוסנו כל הילדים מגיל 3 ועד 12. השלטונות החליטו שבתי הספר ייפתחו רק לאחר שכל ילדי קובה יקבלו לפחות את המנה הראשונה של החיסון. כמו כן, תוך שבוע יסתיים החיסון של כלל האוכלוסייה הבוגרת.

החיסונים לבני נוער ניתנים רק בבתי חולים, בייחוד בתי חולים לילדים, וכל מתחסן נדרש להגיע למקום לאחר קבלת הזמנה, עובר בדיקה קצרה ונאלץ להישאר בחדר המתנה כשעה לאחר חיסון – לצורך מעקב אחר תופעות לוואי. ממארס אשתקד כל בתי הספר בקובה סגורים והלמידה נערכת בשילוב בין הטלוויזיה החינוכית ואתרי האינטרנט של משרד החינוך.

אחד המתגברים שקיבל את החיסון "סוברנה" בבית חולים לילדים בהוואנה במהלך סוף השבוע (צילום: גרנאמה)

 

על פי הנתונים שמסר משרד הבריאות בהוואנה בסוף השבוע, עד כה נפטרו 5,538 קובנים כתוצאה מהנגיף ונרשמו כ-670 אלף חולים; זאת, מתוך אוכלוסייה של כ-11 מיליון אזרחים. בסוף יוני האחרון התקבל בקראקס, בירת ונצואלה, המשלוח הראשון של החיסון "עבדאללה". בכוונת קובה לייצא לוונצואלה 12 מיליון מנות של החיסונים.

בעיתון "גראנמה" נמסר כי בכוונת הממשלה לייצא מאות מיליוני מנות למדינות אמריקה הלטינית שידן אינן משגת לרכוש חיסונים שמייצרות תעשיות התרופות הקפיטליסטיות בארה"ב ובאירופה המערבית. לאחר שתסתיים אספקת החיסונים למדיניות אמריקה הלטינית, מתכננים בקובה לייצא חיסונים לארצות העניות באסיה ובאפריקה.