קשיים במו"מ עם ההנהלה בחברת התקשורת יס; נחתם הסכם קיבוצי בפרטנר

יו"ר ועד עובדי חברת התקשורת יס, אלי כהן הודיע הבוקר (רביעי) לעובדי החברה כי אם המשא-ומתן על תכנית פרישה מרצון לא יתקדם לכיוון פתרון והסכמות המקובלות עליו, תפתח שביתה.

2019-03-06_195917

יו"ר ועד עובדי חברת התקשורת יס, אלי כהן (צילום: ועד עובדים)

 

יצוין שהשבוע הפגינו עובדי פלאפון ובזק בינלאומי מול ביתו של יו"ר דירקטוריון בזק, שלמה רודב. העובדים משלושת החברות-בנות של חברת בזק המופרטת דורשים תשובות ברורות לאן וכיצד מתכוון הדירקטוריון להוביל את האיחוד התפעולי בין החברות. החשש של העובדים הוא שנקבעות עובדות בשטח שישפיעו ישירות על העובדים ומעמדם.

בחודש יולי האחרון החלו עובדי חברת יס בשביתה שהובילה להאצת המשא-ומתן בין העובדים להנהלת החברה. השבוע, באסיפות העובדים בכל אתרי החברה, הציג הוועד לעובדים את עיקרי הדברים אליהם הם שואפים בהסכם ואת ההסכמות שכבר הושגו.

יו"ר ועד העובדים אמר לעובדים בכל האסיפות כי אם לא יתקדמו בהסכמות עם הנהלת החברה, הם לא יהססו לפתוח שוב בשביתה: "עובדי יס כבר הוכיחו את כוחם ואת יכולתם להיאבק על זכויותיהם בשביתה אשר התקיימה בחודש יולי האחרון. ועד העובדים עומד על שיפור זכויות ושיפור תנאי ההסכם הקיבוצי ושמירה על ביטחונם התעסוקתי של כלל העובדים. ועד עובדי יס יחד עם ההסתדרות הלאומית ימשיכו להיאבק ללא לאות לשיפור תנאי העובדים".

יצוין שההסתדרות חתמה אתמול על הסכם קיבוצי חדש בחברת תקשורת נוספת: פרטנר, לשלוש שנים נוספות. ההסכם שומר על התנאים של כ-3,000 עובדי פרטנר לצד הסכמות תוספת של 1% בשכר ב-2019. תוספת שכר נוספת של עד 1.5% שתותנה בביצועי החברה ומנגנון השתתפות העובדים ברווחים. בנוסף תוקם קרן סיוע לעובדים נזקקים, וייקלטו כ-20 עובדי קבלן להעסקה ישירה.