קריאה של חד"ש ומק"י להצטרף לגוש האדום במצעד האקלים שהתקיים בתל-אביב

יותר מאלף בני נוער השתתפו אתמול (שישי) בצעדה למען האקלים בטיילת בתל אביב במסגרת פעילות התנועה העולמית של נוער למען האקלים. פעילת האקלים גרטה תונברג השבדית קראה לקראת המחאה העולמית: "בכל רחבי כדור הארץ אנשים ישבתו, יצעדו וימחו כדי לדרוש ממנהיגי העולם לתעדף מחדש". הפגנות דומות נערכו אתמול ברחבי העולם.

המפגינים בתל אביב קראו קריאות בעד חקיקת חוק אקלים בישראל, שיחייב את הרשויות לפעול לצמצום פליטת גזי חממה ולהתכונן להחרפת משבר האקלים. בין השלטים שנישאו בהפגנה נכתב: "משבר האקלים כבר כאן", "אם אין לעולם עתיד, למה להיות תלמיד?", "דור שלם דורש עתיד" ועוד. המפגינים הניפו כרזות בהן נאמר "חוק אקלים למען החיים", "אם אין לנו עתיד, למה להיות תלמיד?", "קרחונים נמסים ואתם מהססים", ועוד. פעילי הנוער הקומוניסטי שלקחו חלק ב"גוש האדום" במצעד הציג מיצג צבעוני, הניפו דגלים אדומים וכרזות בהן נאמר "העשירים מתעשרים – בשכונות נחנקים" ו"אקו-סוציאליזם עכשיו".

עשרות ארגוני הסביבה עמדו מאחורי המצעד, "יחד מיליוני בני ובנות נוער מרחבי העולם – נצא למחות ולהשמיע את קולנו בשביל העתיד של כולנו", נכתב לקראת המחאה. לדברי המארגנים "משבר האקלים הוא האיום הגדול ביותר על חיינו ועתידנו והשלכותיו כבר קורות כיום ומסכנות את חיי כולנו, אך הממשלה מבטיחה הבטחות ומציבה יעדים אך לא מקיימת או עומדת בהם".

פעילי בנק"י מפגינים אתמול בתל-אביב נגד הרס הסביבה ולמען האקלים (צילום: זו הדרך)

 

מ"חיים וסביבה", ארגון גג של כללי ארגוני הסביבה בישראל נמסר שבמדינת ישראל אין חוק אקלים. "גם כאשר כל העובדות מצביעות על כך שזהו החוק המשמעותי ביותר שדרוש בעת הזו. מדינות העולם כבר הבינו ונערכות לקראת המשבר הגדול ביותר של האנושות. האמת, גם בממשלה הבינו זאת ואף, התחייבו לקדם חוק כזה במסגרת ההסכמים הקואליציוניים. אבל בפועל: ישראל לא ערוכה למשבר האקלים ועדיין לא חל שינוי תפיסה במדיניות הישראלית לנושא. ל- 84% מהגופים הציבוריים אין כלל תכנית להתמודדות עם משבר האקלים".

עוד הדגישו שישראל היא מהמדינות המעטות בעולם שעדיין אינה פועלת על בסיס תוכנית היערכות לאומית מתוקצבת ומאושרת, כך על פי דו"ח מבקר המדינה שפורסם לפני מספר חודשים. החשש המרכזי הוא, שבמקום חוק אקלים אמיתי הנחוץ כל כך – אשר יאפשר לתקן את הליקויים עליהם מצביע מבקר המדינה ולקדם מהלכים משמעותיים הנוגעים לחלקה של ישראל בהתמודדות עם שינויי האקלים והאתגרים שהוא כבר מציב לפנינו כיום – יובילו לחוק פופוליסטי וריק מתוכן. כותרת יפה למסמך נטול כל משמעות. או במילים אחרות, הפקרות".

 

סרטון – מפגינים למען האקלים, אתמול, בטיילת של תל-אביב:

https://www.facebook.com/XRisrael/videos/467384751748295

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/111508