קרובי 43 נעדרים הפגינו מול שגרירות ישראל במקסיקו בדרישה להסגיר פקיד בכיר שנמלט

קרובי 43 נעדרים הפגינו ביום רביעי וריססו כתובות מחאה על קירות שגרירות ישראל במקסיקו. זאת, בדרישה להסגיר את תומאס זרון דה לוסיו, אחד האחראים להיעלמותם של 43 סטודנטים שנחטפו ונרצחו, על כך מסר העיתון "לה חורנאדה" היוצא לאור בעיר מקסיקו.

יצוין שנשיא מקסיקו, אנדרס מנואל לופס אוברדור, שב ודרש לפני מספר שבועות מממשלת ישראל להסגיר את הפקיד הבכיר שקיבל מקלט בארץ. הנשיא אמר במסיבת עיתונאים שממשלת ישראל מגנה על פקיד בכיר לשעבר, המבוקש במקסיקו, שהואשם בהסתרת מידע בחקירת היעלמות 43 סטודנטים בשנת 2014. לפי גורמים מקסיקנים המבוקש זרון דה לוסיו נמלט לישראל בשנת 2020 כדי להתחמק מהחקירות. כמו כן, אמר לופס אוברדור כי על אף ראש ממשלת ישראל דאז, נפתלי בנט, התבקש להסגירו כבר בשנה שעברה ואף הסכים לכך, טרם חלה התקדמות בנושא.

"לא לשכוח ולא לסלוח", קרובי הנעדרים מרססים סיסמאות על קירות שגרירות ישראל בעיר מקסיקו עם הדרישה להסגיר את הפקיד הבכיר הנמלט (צילום: לה חורנאדה)

 

על פי הדיווח ב"לה חורנאדה", מאות מפגינים התאספו ליד השגרירות בבירה מקסיקו. חלק מהם נשאו תמונות של הנעדרים, ואחרים ריססו כתובות על קירות השגרירות ופגעו במצלמות האבטחה.

כאמור זרון מסתתר בישראל כבר כמעט שלוש שנים בעקבות חקירה המתנהלת נגדו בארצו בחשד לשיבוש ראיות, מעילת כספי ציבור, חטיפה ועינויים. הוא נחשב לאחד מאדריכלי חקירת "צדק היסטורי" – הגרסה הרשמית של תיק חקירת הסטודנטים הנעדרים, גרסה שהוצגה ב-2015 ונדחתה על ידי קרובי המשפחה של הנעדרים ועל ידי ומומחים עצמאיים.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/114912