קורונה: הסתדרות המורים תכריז על סכסוך עבודה בגלל החרגת הגננות מהנחיית הממשלה

הסתדרות המורים הסתדרות המורים תכריז על סכסוך עבודה במחאה על האפליה של הגננות שהוחרגו מהנחיית הממשלה להשבתת מערכת החינוך. בעקבות הכרזת סכסוך העבודה יתאפשר להשבית תוך שבועיים גם את גני הילדים למרות שראש הממשלה הודיע כי נכון לעכשיו הם יישארו פתוחים.

גני ילדים רבים נותרו ריקים, אתמול, בגלל ההיעדרויות של גננות ברחבי הארץ חרף החלטת משרד החינוך (צילום: פייסבוק)

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, שלחה אתמול (שישי) הודעה לגננות ובו הבהירה להן כי הסתדרות רואה בהחרגת גני הילדים והחינוך המיוחד הפקרה של חלק מעובדי ההוראה וחלק מהתלמידים, וציינה לא תיתן יד לכך. "הבוקר שוחחתי עם לשכת ראש הממשלה והבהרתי שעמדתנו נותרה בעינה כי יש לסגור לאלתר את כל מוסדות החינוך כולל גני הילדים ומוסדות החינוך המיוחד", כתבה בן דוד. "נפעל לשינוי ההחלטה בכל הדרכים העומדים לרשותנו ונעדכן אתכם בדרכי הפעולה". "לא נסכים לאפשר לעובדי הוראה, להישאר חשופים לסכנת ההידבקות. לא ניתן להפלות בין עובדי ההוראה שמלמדים בגנים לעובדי הוראה אחרים. אנו קוראים למדינה ללמוד ממדינות אחרות, אשר סגרו באופן מלא את מוסדות החינוך ובכך שמרו על בריאות עובדי ההוראה והילדים", נמסר.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבוהב, שיגר מכתב לכלל אנשי מערכת החינוך בישראל, בעקבות ההחלטה להשבתת בתי הספר. אבוהב כתב :"אנו בעיצומו של אירוע גלובלי חסר תקדים, המהווה עבורנו אתגר לאומי מהמעלה הראשונה. נגיף הקורונה מסוכן וקטלני, ובלימת התפשטותו היא כיום המשימה הלאומית העליונה. היא מחייבת הירתמות ושיתוף פעולה מצד כלל מערכות המדינה, והיא מונחת כעת על כתפנו – אנשי החינוך.