קורבן ראשון לעסקת החבילה: ההסכם הקיבוצי עובדי מקצועות הבריאות בבתי החולים וקופ"ח

משרד האוצר, ההסתדרות, וקופת חולים כללית חתמו אתמול (ראשון) על הסכמי שכר לעובדי מקצועות הבריאות בבתי החולים הממשלתיים והעירוניים ובקופת חולים כללית. ההסכם נחתם בהמשך לעסקת החבילה שנחתמה בתחילת החודש בין שר האוצר, יו"ר ההסתדרות וארגוני המעסיקים ולכן לא כוללים תוספות שכר.

הפגנת עובדי מקצועות הבריאות לשיפור מעמדם המקצועי ושכרם במארס 2014 (צילום: איגוד מקצועות הבריאות)

 

יחד עם זאת, ההסכמים מעלים את "התמריץ המקסימלי" בבתי החולים הממשלתיים לעובדי מקצועות הבריאות (פיזיותרפיסטים, מרפאים בעיסוק, דיאטנים ומפקחי מזון), מ-2,000 ל-4,125 שקל בחודש. בנוסף, נוצר לראשונה מודל תמרוץ באותם סכומים כמו שאר הסקטורים גם לקלינאיות התקשורת.

הסכם נוסף נחתם לקלינאיות התקשורת המועסקות בקופת חולים כללית, שעיקרו הסדרת מודל שכר עידוד חדש, והגדלת היקף המשרה הקבועה של קלינאיות התקשורת בכללית, וזאת לצד הגדלת הזכאויות השונות הנגזרות מכך. ההסכם ייכנס לתוקף ב-1 בינואר 2022.

הסכם נוסף שנחתם כולל עדכון למודל שכר העידוד לעובדים המשתייכים למקצועות הפרה-רפואיים בכללית, ובמסגרתו עודכנו תעריפי שכר העידוד של פיזיותרפיסטים, תזונאים ומרפאים בעיסוק בקופה.

ההסכם ייכנס לתוקף ב-1 בדצמבר 2021. לפי ההודעה המשותפת להסתדרות ולמשרד האוצר, "ההסכמים צפויים להביא לשיפור השירות למטופלים". יחד עם זאת לא נמסר האם "התמריץ" ו"שכר העידוד" יינתנו על בסיס אישי או לכלל המקצועות, על פי נורמות שייקבעו או באופן אוטומטי, האם הם יהיו חלק מהשכר לכל דבר ועניין ומתי יפוג תוקפו של ההסכם שנחתם אתמול.