צפוי מאבק ארוך וקשה: ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה בבזק בינלאומי

ההסתדרות הכריזה היום (רביעי) סכסוך עבודה בחברת בזק בינלאומי. זאת על רקע כוונתם של הנהלת החברה ודירקטוריון קבוצת בזק לבצע שינויים ארגוניים משמעותיים שעלולים בפועל לפרק את בזק בינלאומי לחלקים ולמזג אותה עם חברת הלוויין "יס". הצעדים עלולים לפגוע קשות בעובדי החברה.

יו"ר ועד עובדי בזק בינלאומי, לימור ליברמן-לביא, בהפגנת עובדים שנערכה ביוני 2020 (צילום: הטלוויזיה החברתית)

 

הבקשה להכרזת סכסוך העבודה אושרה בוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות. בחברת בזק בינלאומי מועסקים כ-1,300 עובדים. לדברי יו"ר ועדת עובדי בזק בינלאומי, לימור ליברמן-לביא "ועד עובדי בזק בינלאומי פועל באחריות ותמיד היה פתוח לקיים דיון ענייני עם ההנהלה בכל נושא. יחד עם זאת, לא ניתן להנהלה לבצע מהלכים שיובילו להרס בזק בינלאומי. נמשיך להיאבק בכל הכוח וללא לאות, ונפעל בכל דרך אפשרית לשם הגנה על 1,300 עובדי החברה ומשפחותיהם".

באגרת שנשלח היום לעובדי החברה, חברי הוועד מסרו "היום הכרזנו סכסוך עבודה על רקע הפרסומים האחרונים בדבר תכניות הדירקטוריון לגבי עתיד חברת בזק בינלאומי. התוכנית, כפי שפורסמה בעיתונות, היא לפרק את החברה לחלקים ואף לייצר מיזוג עם חברת יס, תוך העברת מטה החברה לחברת פלאפון".

לדברי הוועד "חברת בזק בינלאומי חברה חזקה, ברשותה נכסים רבים ומניבים, החל ברישיון שיחות בינלאומיות, כבל תת ימי, רישיון נס"ר, מאות אלפי בתי אב וחטיבת אינטגרציה מובילה, ועל כן ועד העובדים מתנגד להעברת נכסים אלו לכל חברה אחרת, כך גם הבהרנו לגיל שרון, יו"ר הדירקטוריון. לא נסכים לכל מהלך אשר יביא לפירוק ופיצול החברה לגורמים".

עוד הדגישו "צפוי לנו מאבק ארוך, מורכב וקשה, זה הרגע של כולנו להילחם על הבית. בזק בינלאומי תמיד הייתה חברה משגשגת, עם עובדים ומנהלים מסורים. לא נאפשר שהעובדים ישלמו את מחיר הניסוי הכפוי והלא מוצלח לאיחוד של 3 חברות תחת הנהלה אחת… לא ניתן להנהלה לבצע מהלכים שיובילו להרס בזק בינלאומי. נמשיך להיאבק בכל הכוח וללא לאות, ונפעל בכל דרך אפשרית לשם הגנה על 1300 עובדי החברה ומשפחותיהם".