צעיר בן 18 מהוד השרון נשלח למאסר בגלל שסירב לשרת בצבא כיבוש

שחר שורץ (18) התייצב אתמול (שני) בבקו"ם בתל-השומר והכריז על סירבו להתגייס לצבא כיבוש. הוא עמד למשפט ונשלח ל-10 ימי מחבוש בכלא הצבאי 10 שליד עתלית על  כך מסר דובר רשת מסרבות שאמר "שחר מסרב להתגייס לצבא הישראלי שמנהל כבר עשרות שנים כיבוש אכזרי על העם הפלסטיני, ומעמיק את מעגל הדמים ואי-ביטחון של ישראלים ופלסטינים כאחד".

פעילי בנק"י מפגינים בכניסה לכלא 10, באוקטובר אשתקד, בעת מעצרם של שלושה סרבני כיבוש (צילום: מסרבות)

 

עם כניסתו לכלא מסר שוורץ מכתב ובו הוא מסביר את הסיבות לסירובו. "אני מסרב להתגייס לצבא משום שהוא אוכף מדיניות של חוסר שוויון ודורס כל תקווה לשינוי. גם אם המדינה לא סיפחה את השטחים הכבושים דה יורה, היא עדיין שולטת בהם דה פקטו ומונעת הגדרה עצמית מהפלסטינים. באותו הזמן, היא רומסת את זכויות האדם הבסיסיות שלהם. לפלסטינים אין דרך להשפיע על חייהם מכיוון שאין להם זכות הצבעה ב'דמוקרטיה' ששולטת בכל אספקט של חייהם. הצעירים הישראלים שמשרתים בצבא הם אלה שפוגעים בזכויות האדם של הפלסטינים בשטח, מדכאים את האוכלוסייה ומאפשרים את אלימות המתנחלים כנגדם. אני מסרב לקחת בזה חלק", כתב.

לדבריו "אני לא מאמין בנרטיב הנפוץ לפיו הפעולות של הצבא מגנות על המדינה, ולכן הן הכרחיות. הדיכוי של הצבא רק גורם ליותר סבל וכאב, והצעירים שנרמסים תחתיו גדלים לשנוא את הצד השני, מה שגורם לצורך באותה 'הגנה' של הצבא. באותו הזמן, הצעירים הישראלים נחשפים לתקשורת שמהדהדת את הנרטיב הצבאי, ולומדים במערכת חינוך שמטרתה לחנך אותם להאמין בנרטיב הזה ולשרת אותו, וכך גם הם גדלים לשנוא את הצד השני. הצבא וארגוני הטרור משתמשים זה בזה כדי לחזק את השליטה שלהם בחברות הישראלית והפלסטינית באמצעות פחד, וכדי למנוע כל סיכוי לשלום, שיפגע בכוח שלהם… אני מקווה לראות את היום שבו ילדים פלסטינים וישראלים לא יצטרכו לחיות בפחד, אלא בשלום."