צעירה נרצחה ברמת גן; ח"כ תומא-סלימאן: הנשים הפכו לקבוצת סיכון

צעירה בת 22, מאיה ווישניאק, נרצחה אמש (שבת) בדירה ברחוב אבטליון ברמת גן. בן זוגה, תושב העיר בן 21, חנק אותה למוות והוא נעצר במקום. אמו של החשוד, אישה בת 50, אותרה בדירה כשהיא פצועה באורח קל, ופונתה על ידי מד"א לבית החולים איכילוב בתל אביב. מאז תחילת השנה נרצחו על רקע אלימות במשפחה עשר נשים ותינוקת בת עשרה חודשים, שש מהן מאז פרץ משבר הקורונה.

מאיה ווישניאק, שנרצחה אמש ברמת גן (צילום: המשפחה)

ההריגה מצטרפת לשני מקרי רצח של נשים בשבועיים האחרונים. בסוף השבוע הוגש כתב אישום נגד מאנדפרו אלאזה בן ה-37 מחולון, בגין רצח בנסיבות מחמירות של אשתו מאסטוואל אלאזה בת ה-31. בשבוע שעבר הוארך מעצור של איגור צ'פיקוב, שרצח את בת זוגו טטיאנה חייקין בביתם בבתים.

חברת הכנסת עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת), מייסדת עמותת "נשים נגד אלימות", גינתה את הרצח: "כולה בת 21 עדיין לומדת מה זה להתאהב ומה זה לבנות זוגיות וכבר נרצחה". עוד היא מסרה: "אישה נוספת משלמת בחייה. מתי יבינו בממשלה שיש קבוצות סיכון וסיכון גבוה כשלא מדברים על קורונה אלא אלימות. נשים צעירות וקשישות, ערביות ויהודיות, חילוניות ודתיות יכולות להיות בקבוצת סיכון אחת. הגיע הזמן לקום נגד ממשלה ושרים אטומים שלא מספקים שום מענה אמיתי".