צעדת השיבה של הוועד להגנת העקורים תתקיים בכפר ההרוס לג'ון שליד צומת מגידו

צעדת השיבה שח הוועד להגנה על זכויות העקורים בשיתוף פעולה עם ועדת המעקב של הציבור הערבי בישראל  תתקיים מחר (רביעי)  בשעה 13:00. בכפר העקור לג׳ון שליד צומת מגידו.

 

חד״ש ומק״י פרסמו אמש הודעה משותפת ובה קריאה להתגייסות רחבה לצעדת השיבה המתקיימת במקביל לאירועי יום העצמאות.מטעם חד"ש ומק"י נמסר: ״צעדת השיבה היא מסורת שנתית המדגישה את זכותו של העם הפלסטיני להגדרה עצמית ואת ההתנגדות לניסיונות של ממשלות ישראל לשלול את זכויותיו של העם הפלסטיני לשחרור, עצמאות ושיבה. לצד בני העם הפלסטיני, יצעדו גם כוחות יהודיים דמוקרטיים התומכים בזכויות אלה".

 

הכפר לג'ון שכן על גבעה קטנה בקצה הדרום-מערבי של עמק יזרעאל, על שתי גדותיו של ואדי אל-לג'ון (נחל קיני), וגבל מדרום וממערב בהר הכרמל. ב-1931 התגוררו בכפר 857 תושבים, רובם מוסלמים, ב-162 בתים. ב-1944-45 עלה מספר התושבים ל-1,103 ואדמותיו השתרעו על 77 דונם אלף דונם. היו בכפר שני מסגדים, שוק, מרכז בריאות, חאן וחנויות רבות. בית-ספר הוקם בכפר ב-1937, וב-1944 למדו בו 83 תלמידים.

 

תושבי הכפר עסקו בגידול דגנים, ירקות והדרים. הם הפעילו שש טחנות-קמח במי המעיינות והוואדיות הסמוכים. המבנים שנותרו לאחר הריסת הכפר במלחמת 1948 וגירוש תושביו הם  מסגד-האבן, טחנת-קמח אחת, מרכז-הבריאות של הכפר, ומספר בתים הרוסים למחצה. המסגד הוסב לנגריה ואחד מהבתים הפך ללול; בית הקברות של הכפר נותר על כנו.

הרשמה להסעה מירושלים

הרשמה להסעה מתל אביב