צוות לקיצור התורנויות הוקם שעות לאחר שארגון המתמחים מרשם הודיע על חידוש המאבק

שעות לאחר שארגון המתמחים מרשם הודיע על חידוש המאבק לקיצור התורנויות, הודיעה שר הבריאות ניצן הורוביץ על מינוי צוות היישום לקיצור תורנויות. לדברי הארגון "מדובר בצעד חשוב לקראת יישום המתווה לקיצור התורנויות- והצעד ההיסטורי שהשגנו אחרי מאבק נחוש. זה הכוח של כולנו – יחד".

הפגנת מתמחים למען קיצור התורניות, מאי 2020 (צילום: מרשם)

 

אך דברי הארגון "זה לא נגמר כי בין חברי צוות היישום ישנם בעלי תפקידים שפעלו ופועלים למען יישום ההחלטה של שרי הממשלה לקיצור התורנויות – וארגון מרשם סמך את ידו עליהם. לצד זאת ולצערנו, חלק מהגורמים שמונו לצוות הם מראשי המתנגדים לקיצור התורנויות. אנחנו נעמוד על המשמר לוודא שהם לא יפעלו לחבל במהלך וביישום ההחלטה.

נמשיך לעקוב אחר יישום ההחלטה לקיצור התורנויות ופעילות הצוות ולעדכן בהתפתחויות, ובצעדים בהן ננקוט כדי להבטיח את יישום הקיצור".

כאמור, מרשם הודיע אתמול (ראשון) על חידוש המאבק על קיצור התורנויות – "על כל המשתמע מכך". החלטתם מתקבלת כשלושה שבועות לאחר שהושגו הבנות עם ממשלת הימין ובתום חודשים של מחאות. "העובדה שעד כה לא הוקם הצוות ליישום המתווה, מהווה איום ממשי על עצם מימושו ועל התוכנית לקיצור התורנויות כולה. יוזכר כי צוות היישום, בהתאם למתווה שאושר, אמור היה להתכנס כבר לפני שלושה שבועות ואולם עד כה לא ניתן אפילו כתב מינוי ולא ברור אם יהיה צוות כזה ו/ או מי חבריו", ציינו.

 

עוד בנושא:

ארגון המתמחים מרשם הודיע על חידוש המאבק על קיצור התורנויות בבתי החולים