צוותי רפואה של  בית החולים האנגלי הפגינו בנצרת; ח"כ עודה: 'לפיד, איפה הכסף?'

צוותי רפואה המועסקים בבית החולים האנגלי בנצרת הפגינו אתמול (חמישי) בכניסה לעיר ודרשו להעניק סיוע חירום למוסד שנקלע למחנק תקציבי. אל המוחים הצטרף ח"כ איימן עודה (חד"ש) שסיפר למפגינים "העברתי בקריאה טרומית הצעת חוק להקמת בית חולים ביישוב הערבי. אבל שר הבריאות ניצן הורוביץ השיב ש'כבר יש בית חולים בנצרת'. במעשה הוא לא התגייס כדי לסייע לבית החולים כדי לתת מענה לדרישה לקבלת תקציב של כ-15 מיליון שקל. זהו סכום זעום עבור האוצר אבל יש לו חשיבות רבה עבור בית החולים שתרומתו לציבור עצומה".

עוד אמר ח"כ עודה "פניתי אישית לראש הממשלה יאיר לפיד והוא הבטיח לי שידאג להעברת התקציבים. אבל בינתיים לא עשה דבר". "לפיד, איפה הכסף?" הוסיף. יצוין שיו"ר סיעת חד"ש בהסתדרות, עזיז בסיוני, אך הוא העלה אתמול את מאבקם של עובדי בית החולים על סדר היום של הנהגת ההסתדרות. עקב כך, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הבטיח לטפל בסוגייה.

ח"כ עודה נואם, אתמול, בהפגנת עובדי בית החולים בעת ההפגנה בנצרת (צילום: זו הדרך)

 

בתוך כך, אחרי כמעט שבועיים של צעדי מחאה ויומיים לאחר סגירת חדר המיון של בית החולים האנגלי. קיים הסכם חתום בין שבעת בתי החולים הציבוריים העצמאיים ושר האוצר, כך שהתמיכה שכל בית חולים קיבל בשנת 2021 לא תפחת מזו שנקבעה בשנת 2020. בפועל, קיבל בית החולים 15 מיליון ששקלים פחות מהשנה קודמת.

בבית החולים 141 מיטות, כ-750 עובדים. מדי שנה בית החולים מטפל ביותר מ-70 אלף מטופלים בשנה במיון וב-15 אלף מאושפזים. כמו כן מדי שנה נערכים כ-20 אלף טיפולי דיאליזה, כ-1,000 צנתורים, כ-5,000 ונרשמות כאלפיים לידות. בין מחלקות בית החולים: מחלקה לרפואה דחופה, מחלקה פנימית, מחלקת נשים ויולדות, מחלקת כירורגיה כללית, מחלקת כירורגיה אורתופדית, מחלקת ילדים וכירורגית ילדים, מחלקה פסיכיאטרית (היחידה בישראל לדוברי ערבית), מחלקת דיאליזה ומחלקה קרדיולוגית. בית החולים מתמחה גם באשפוז חולי שחפת. במסגרת המאבק בהתפרצות נגיף הקורונה בישראל, בספטמבר 2020, נפתחו שלוש מחלקות קורונה.

 

סרטון – ח"כ עודה נואם בהפגנת עובדי בית החולים בעת ההפגנה בנצרת:

https://www.facebook.com/AymanOdeh1975/videos/1266455007506110

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/115402